Monday, December 6, 2010

ma reggel

majd szetvetett a duh! eloszor is, az internet, amit vasaroltunk ugyan olcso, de elegge szorvanyos is. hol mukodik, hol nem, gmail meg facebook meg eppen megy, de az indexszel meg az origoval minden alkalommal baja van. van hogy egy oran keresztul sem hajlando megnyitni az oldalakat, a cikkekrol nem is beszelve. igy. marpedig felkeles utan, ez az elso, hiszen otthon ilyenkor mar delutan ot-hat ora van.

miutan ebbe beletort a bicskam, elokeritettem az uj konnektor-adaptert, es gondoltam vegre megnezem mi a helyzet a kulso merevlemezemmel. meg otthon, az utolso nap elegge megkarositva kaptam vissza egy kolcsonadasbol: az ket particiobol az egyik nem mukodott (mindez utazas elott par fel nappal ert hidegzuhanykent!).

mindenesetre legalabb a masik menni fog, gondoltam, bar az osszes mentett adatom (ugyanis az asztali gepemben is tonkrement a hdd par honapja otthon) azon a meghajton volt, ami karosult. gondoltam ma reggel, itt az ideje megnezni mi a helyzet pontosan, defragmentalni, menteni amit lehet. minderre termeszetesen utazas elott hat oraval nem volt idom.

bedugom a konnektort, varom a csatlakozast, ami egyszeruen nem jon. varok, varok, varok. klikkelek, uj ablakot nyitok, aztan egyszer csak lefagy az egesz. mi a picsa? az vinyonak mukodnie kellene, meg a uj volt-kornyezetben is, ezt leellenoriztem a leirasban. ctrl-alt-del, hatha. semmi, gecire semmi.

kihuzom a zsinort, erre elindul a munka a gepen, az uj ablak megnyilik, a taskmanager megjelenik, es klikkelni is tudok megint. mi a szar... ujabb proba, es ekkor rajottem hogy valamelyest folismeri a vinyot (megjelenik az usb jel a jobb also sarokban), de ezutan megint megfagy minden, baszhatom...

ekkor mar rohadtul merges voltam, mivel ez a vinyo kb hat eve huseges tarsam volt, teli filmekkel es zenekkel, es immar egy csomo mentett adattal is, amit ki tudtam huzni az asztali gep osszehullasa utan. a legertekesebb ezek kozul egyebkent az osszes (OSSZES!!!) szegedi egyetemi evek alatt keszult fenykepem. meg az irorszagi, meg az elso angliai ut kepei. nincs masolat

es most ugy fest elveszett ez a vinyo is, nem tudom mit kezdhetek vele, ha csak felig ismeri fol (kb mintha egy nem installalt nyomtato lenne - a gep latja hogy van ott valami, de nem reagal).

negyszer-otszor beleokloztem a falba, majd osszeszedtem magam, es kikapcsoltam az egeszet a retkes kurva anyjaba. erre a delelottre dogoljon meg ott ahol van!

kovetkezo lepeskent lemegyek a mosogephez, veszem ki a cuccokat, teszem at oket a szaritogepbe es mit latok: papirzsebkendo foszlanyok mindenhol! en ugyan kizsebeltem az osszes nadragomat elotte, most is megneztem, egyiknel sem talaltam zsebkendo maradvanyt. es megis minden tiszta papirszemetes! hat egy ilyen tetves szarhadek napom legyen, mar el sem hittem.

elmentem megsetaltatni Dingot (elegge turelmetlen voltam szegennyel), aztan mivel nem esett az eso, elkezdtem a haz korul dolgozni. Noah es Elizabeth annyi szemetet hagyott itt nekunk hogy csak na, van mit takaritani. ott volt peldaul az a bazi nagy kutya utaztato lada, amit kidobtak az udvarra, be volt repedve itt ott, es muanyag persze, azaz semmit sem lehet kezdeni vele. kar, mert kb 80 dollar lenne ujonnan.

kalapacsot nem talaltam mar tegnap sem, igy megfogtam egy meteres omlesztett fabol keszult viragospolcot es azzal vertem ripityara azt a rakas szart. mikor ezzel vegeztem, fogtam a machetet es nekiestem kinyuvasztani a szarhazi feketeafonya bokrot, ami a garazs mogott vette at az uralmat. olyan rohadt egy munka pusztitani az ilyet, mint a bodzat (ebbol kijutott a nyaron - mindenfel terjeszkednek az indai a fold alatt), annyi elteressel hogy felcentis-centis tuskekkel van tele mindenhol. egyenesen beleizzadtam az atkozodasba, mire szecskaba apritottam harom negyzetmeternyit ebbol a szuros-szaggatos novenyszornyetegbol.

micsoda egy retkes, pocsek hetfo volt ez eddig.

4 comments:

  1. A vinyón lévő adatok még teljesen döglött elektronika esetén is általában megmenthetőek, ne add fel (sőt sokszor a formázott/törölt partíciók is, ha még nem lett felülírva semmivel). Vannak cégek, amik kifejezetten erre specializálódnak, hogy ilyen lehetetlen helyzetekben életet mentsenek. Vélhetően nem lesz olcsó, de szerintem találsz arrefelé olyan céget, amelyik meg tudja oldani a helyzetet. Ettől persze maga a meghajtó feltehetően ugyanúgy repül a kukába, de legalább az adatok nem.

    ReplyDelete
  2. Számítógép szervizben dolgozom, elméletileg menthető lenne az egész, de ehhez persze jobb lenne látni, mégis pontosan mit csinál. Lehetséges hogy nincs olyan nagy baj, lehet hogy csak az usb-s tok viccel meg. A lényeg hogy ne próbáld megformázni, mert akkor jóval nehezebb visszanyerni az adatokat. Ha esetleg érdekel, adhatok tippeket házi adatmentéshez.

    ReplyDelete
  3. Hopp, ez ket nagyon pazar hir! Koszonom!

    most konyvtarbol netezek, mert a laptopot otthon ujra kellett huzni, es meg csak felig meddig van kesz. Beszeljunk bovebben kesobb, mert most csak egy oram van naponta netezni.

    Koszi Megint!!

    ReplyDelete
  4. jaja! ne add fel... fájdalmas ilyenkor a bucsu..

    és látom, sikerült végre rendeltetésszerűen használatba venni a machetét is:)

    ReplyDelete