Monday, February 7, 2011

szent habakukk!

ez szokta neha mondani a tavalyelott elhunyt tokodi mamam. hat most en sem tudok mast mondani, amikor azt latom az index videoi kozott, hogy egy szkeptikus csoport demonstral a homeopatikus szerek ellen. koztuk vago istvannal, akire eddig jo volt gondolni, mint egy szimpatikus popular/bulvar ertelmisegi alak.

az sem tetszik hogy orban nem szolt be Mubaraknak, mint mas joerzesu allamferfiak es allamasszonyok. az sem, hogy az evertekeloje nem tartalmazott konkret lepeseket, hanem inkabb elment a kozmondasos, metaforas, meselos vonalra - ahogy Gyurcsany is egy egy lakotelepi gyulesen.
egyre inkabb az az erzesem, hogy a miniszterelnokunk Magyarorszag, a nep egyszemelyes megtestesulesenek erzi magat. ahogy azt Strassburgban mondta, ha engem megbantanak, ha engem kritizalnak, akkor bizony az egesz magyar nepet basztatjak.
amikor meg azt mondta, hogy "akkor most folteszem az EU elnok kalapomat" vagy "akkor most folteszem a magyar miniszterelnoki kalapomat" eloszor azt gondoltam ez egy gyerekesen gunyolodo, a tobbi EU tagallamot lenezo magatartas, egy olyan kommunikacios taktika ami otthon ugyan bejon, de az EUban nem lehet vele nagyot ivelni. ismet es ismet belegondolva most mar biztos vagyok benne, hogy magaban nem kalapra, hanem koronara gondolt.

5 comments:

  1. Balázs! Én otthon jóideje már indexet sem olvasok és a rádióban is elkapcsolom a híreket, valamint az elemző műsorokat. Híradókor meg nem nagyon szoktam otthon lenni, vagy ha mégis, akkor jobb dolgom van, mint a napi politikával foglalkozni. Viszont legszívesebben feloszlatnám ezt a parlamentet és a narancssárga pártot - ahogy minden más pártot is - betiltanék és maximum 50 fős lenne a parlamentünk. Esetleg két kamarával, az alsóházban kisebbségi képviselőkkel. Értem ez alatt nem a nemzeti kisebbségeket, hanem a szakmai kamarák képviselőit, a fogyatékkal élők szervezeteinek képviselőit, a diákok képviselőit és így tovább. Egyébként pont a hétvégén derültünk jókat azon, hogy a házasságunk államformája: alkotmányos monarchia - és nem diktatúra, ahogy a férjem szeretné, vele, mint fődiktátorral az élen -, ahol én vagyok a királylány. Tehát koronám itt csak nekem lehet. ;)
    Az egyiptomi történésekkel kapcsolatban két meglátás: Végülis mindegy, hol tör ki a 3. világháború alapját szolgáltató konfliktus. Egyiptomnak pedig a világ 10. legerősebb hadserege van - csak épp saját magukat kell megvédeniük saját maguktól. És imádom Egyiptomot, legyen hamar vége a konfliktusnak, mert az "utca embere" átlagos szinten szinte CSAK turistákból tud megélni, többszáz km-t utaznak és hónapokra - a szezon idejére - a tengerparta költöznek. Még mindig azon a véleménen vagyok, hogy a kisemberek nem szeretnek háborúzni. M.

    ReplyDelete
  2. pedig mennyi diktatora hazassag van. tudod, ahova csak odakerulni nehez a fonokok szerint :)
    nalunk meg valami ad hoc demokracia. amikor o foz en mosogatok, amikor en fozok akkor o mosogat.

    ReplyDelete
  3. Nálunk meg a gép mosogat. :) (Tudom, hogy nehéz rólam elképzelni, hogy nem én vagyok a diktátor, de persze ha nem demokrácia lenne, akkor nem vett volna el, én meg nem mentem volna hozzá.)

    Amúgy a homeopátiásat én sem értem. (...)

    ReplyDelete
  4. A Vágó-féle szkeptikus dolgon én annyira nem lepődnék meg, ugyanis ő már nagyon-nagyon régóta aktív ezen a területen. Régen kifejezetten a Tényeket Tisztelők Társasága elnökségi tagja (sőt egy időben alelnöke) volt volt (már nem), és például a Természet Világa c. folyóiratba, illetve annak szkeptikus mellékletébe is írt cikkeket. Pl. ezt itt:
    http://www.termeszetvilaga.hu/szkeptikus/vago.html

    Maga a szkeptikus társaság(ok) léte szerintem nem hülyeség, sőt. Elsősorban a kuruzslásra és áltudományos hókuszpókuszokra fókuszálnak, és megpróbálják látványos, ill. kevésbé látvánoys akciókkal felhívni a figyelmet arra, hogy bizony gyakran próbálnak visszaélni az emberek hiszékenységével.

    Az már egy más kérdés, hogy a homeopátiát áltudománynak, vagy működő gyógymódnak tekintjük. Erről már esetleg érdemes beszélni, vitatkozni.

    Mindazonáltal Vágó István megjelenése és homeopáta-ellenes akciója nem meglepő, hiszen, ahogy írtam is, kb. 1995 óta aktív tagja a magyarországi szkeptikus mozgalomnak. Jelenleg pedig amennyira én tudom, mindkét magyar szkeptikus társaság bírálja a homeopátiát.

    Az persze megint egy másik dolog, hogy nem biztos, hogy a PETA akcióira emlékeztető botrányos performanszokkal kellene próbálkozniuk...

    ReplyDelete
  5. ez egy elegge fair es okos valasz! koszono, egyet is ertek.
    szerintem az en tapasztalataim szerint mukodik, es az elmult evekben olyan orszagokban alktam ahol a mainstream orvoslas tagja. illetve irtozom a gyogyszerektol es a kizarolag klasszikus vonalon mozgo orvosoktol. sokat csalodtam bennuk. m ost rohanok dolgozni, ezt megirom kesobb.

    ReplyDelete