Sunday, February 5, 2012

micsoda egy nevnap - csusztam, kusztam, masztam

a haz alatt az utobbi napokban. mar megirtam korabban hogy nincs alapzata a haznak, hanem inkabb talapzata van, amit ugy ertek, hogy a foldbe van asva egy nagyobb luk, ez a pincenk, a mi pirinyo kis pincenk, ahol meg kiegyenesedni is alig tudunk.


amennyire lehetett kitakaritottuk ezt a helyseget, ugyanis lenyegeben limlom tarolasra volt hasznalva mielottunk, illetve remek jatszoter a ragcsaloknak, egerek, patkanyok, oposszumok szamara. latjatok a tetejen, mind a ket oldalon a fa szerkezetet. nos ez az a vaz, amin a haz nyugszik, azaz a foldszint es a haz padloja kozott lenyegeben egy fel meter magas ter van. kb igy nez ki:


a rozsaszin anyag uvegszalas szigeteles. kb harom eve tettek fel, hogy ne suvitsen at a fagyos hideg a padlodeszkakon, es ne kelljen a lakast brutal mod futeni a telen. idovel viszont elkezdett lehullani. ez itt jobban latszik: 


a fekete muanyag lepel pontos funkciojat nem tudom, max annyit hogy megkonnyiti a munkat a haz alatt. ehhez viszont tudni kell, hogy akkora ragcsalo forgalom van hogy nincs ot negyzetcentimeternyi terulet sem, ami ures, tiszta lenne. nekem meg aza kihivas jutott erre a telre hogy javitsak a helyzeten, feszitsem fol a szigetelest rendesen, mert ha mar egyszer befektetunk a hazban, akkor kijavitjuk a hibakat, energiagazdasagosabba tesszuk mi kis feszkunket. szoval bemasztam a haz ala.

az elso napon nem keszultek kepek, igy amit ezen a kepen lattok mar elorehaladott allapot.



a szomszedtol kertem kolcson egy staple gunt (ami nem szog- hanem gemkapocsbelovo), vettunk egy guriga Tyvek-et, es ezzel kezdtem el vacakolni eloszor a konnyen, majd a nehezebben hozzaferheto helyeken. az elso napnak a vegere lett meg a szisztema amit vegul is most mar rutinszeruen hasznalok. bizonyos reszek egyszeruek, masok viszont sok szamitassal, otletelessel oldhatoak csak meg. kozben meg a hatamon csuszok, kuszok, ellenben azt nem lato hogy eppen mi van a fekete plasztik alatt. lehet talaj, lehet ko, illetve nehol beton. szoval baszottul faj mindenem a nap vegere. az meg hagyjan, akarmennyit is porszivoztam itt (ezzel kezdodott az egesz) lehetetlen volt osszeszedni az osszes mocskot, szirt-szart, igy neha fullaszto a legkor. egy ideig hasznaltam a maszkot, de bevallom, nem birom, utalom, csak rosszabb lesz tole a helyzet.


mindenesetre megtanultam megitn valami ujat, talan meg hasznosat is (bar nem hiszem hogy megegyszer az eletben meg kell ezt ismetelnem), es a lakasban is jobb lett a homerseklet. most korulbelul a lefedheto felulet 60 szazalekanal tartok, tervezest igenyel a kovetkezo lepes, de aztan minden ilyen szep lesz:

4 comments:

  1. Very professional.I would hire you any day! Well the photos were pretty much what I expected minus the odor of certain creatures droppings:->
    Miska bacsi

    ReplyDelete
  2. yeah, shitload of shit from those little shitty critters.

    ReplyDelete
  3. huh, ez eleg kemenyen nez ki... Igy azert jobb lesz, az allatok elettere is csokken valoszinuleg. Bakker, en tutira klausztrofobias rohamot kaptam volna. :-)

    ReplyDelete
  4. igen, a cel hogy amennyire lehet annyira ragcsalomentesse tegyuk a pincet. valoszinuleg meg betonozni is fogok... en. haha!

    ReplyDelete