Wednesday, August 10, 2011

tegnap duplamuszakom

volt a filmkozpontban. inkabb hivom mostantol filmsulinak, mert vegul is az. reggel 9tol delutan 4ig a recepcion voltam, eletemben eloszor. jottek a telefonhivasok, az utcarol betevedok, a posta, stb. ahogy itt mondjak, nem kell raketatudosnak lenni hozza, de azert erdekes minden, amit eloszor csinal az ember.

a nap elso meglepetese az volt amikor betevedt egy velem egykoru fiu az apjaval, es fenyekepezogepbe akartak vasarolni 35mmes filmet. mondtam hogy nekunk csak 8 es 16mm van, de mindjart keritunk egy boltot a kornyeken. mire visszakerdez a srac, hogy honnan az akcentusom. megmondom, amire mar magyarul valaszol, hogy "micsoda veletlen". elobb szabadkozik, hogy neki nem megy tul jol a magyar, mert nem beszelgetnek sokat otthon, de aztan beszelunk husz percet megallas nelkul. sajnos csak atutazoban vannak, san fransciscobol mennek washington dc-be, nagy kiterovel, kerulik a nagy meleget ahol lehet.

mindenfele fennakadas nelkul zajlott a nap maradeka, konnyu es egyszeru melorol van szo. remeltem hogy amint vege, akkor neki is tudok allni a masik munkamnak (log and capture), de vegul negy helyett csak fel hatkor tudtam elkezdeni, mert nem volt szabad szamitogep az epuletben. a koztes idoben elmentem levegozni, gondoltam benezek a Powell's konyvesboltba. ide:

(igen, ez az egesz a konyvesbolt)

(nincsen megfelelo leiras arra hogy mekkora ez a hely, viszont teli van irany jelzo tablakkal es terkepekkel)

nyilvan van magyar szekcio is gondoltam, es nem is tartott sokaig megtalalni. sok minden nem volt, ket nyavajas polcocska, aminek 55% szotar vagy kezi konyv, 30% szamomra teljesen erdektelen istenes irodalom, de a maradek az vegyes szepirodalom. na jo, csak 6-7 konyv volt amit ide sorolnek es annak a fele abszolut nem erdekelt, viszont ott volt a Puszibolt Cserna Szabo Imretol, az a bizarr es obszcen Budapesti mesefuzer, amit nemreg olvastam nagy elvezettel, illetve ez a ketto amit meg is vettem:
  

ilyen boldogan meg nem perkaltam 14 dollart soha. nagyon szeretnek itt konyveket olvasni magyarul, de amit kihoztam azt mar megolvastam, amit rendeltem a vaterarol azota, azt kipostazni horror, kihozni meg eddig nem sikerult. szoval ez egy mocsok jo fogas volt!

3 comments:

  1. És innen rendelni?
    http://shop.hunbookstore.com/

    Vagy esetleg innen?
    http://www.pannonia.ca/

    Vagy mondjuk az ABEBOOKS-ot is meg lehet próbálni használt könyvekért, csak állítsd be, hogy USA.

    A másik: a könyvtárban nézted? Nem állítom biztosan, hogy van, de a Boston Public Library-ben amikor ott voltam néztem, nekik volt egy polcnyi magyar könyv. Jó, nyilván nem a legfrissebbek, de volt.

    ReplyDelete
  2. koszonom a linkeket! van itt a varosban is egy bolt (bobita konyvesbolt, 50%ban gyerekonyvekkel, a ketnyelvu csemetek miatt), de sajnos nekem ezek meg tul dragak. a kettot egyutt ennyiert ki tudtam perkelni, illetve benne volt a hirtelen talalt kincs varazsa is (no meg az hogy duplamuszakoztam aznap).
    a konyvtar nagyon szet van szorva (12 branch van a varosban de majd korulnezek a kozpontiban).

    es egyebkent van egy idealista logika is mogotte, ami az hogy nem szeretek dolgokat elsokezbol venni, foleg nem konyveket vagy ruhakat. masodkezbol, ami nem serkenti a termelest szivesen vasarolok. ez hulyen hangzik biztos.

    ReplyDelete
  3. miert egy felkialtojel az ikonom?!

    ReplyDelete