Sunday, August 7, 2011

ezen

meg a mult het szombaton is voltunk egy blokkpartyban. ennek a meghatarozasa elegge egyszeru, az utca egyik blokkjat lezarjak a lakosok (engedelyt kernek erre a hatosagoktol) kordonokkal, majd kozossegi sutes fozes, zeneles, es..

.. es a sok gyerek. a mi utcankban egyenesen folallitottak egy ugralohazat, ami akkora volt hogy csak (tipikus fesztivalos jatszohaz). a mi utcankba, vagyis blokkunkba en most korulbelul 15 hazat saccolok mind a ket oldalon, de a harmincbol szerintem csak 18-20 csalad vett reszt. ellenben azok 80%-a (egy vagy ket) gyerekes, azaz legkevesebb is 20 gyerek rohangalt fel ala, plusz meg az extra meghivottak a szomszed utcakbol, ezzel pedig siman elerjuk a 30at. a szulok pedig C koraban vannak pluszminusz 5 ev.

gondoltam a multheten hogy ezen a partyn mennyi gyerek volt, es milyen jo volt megismerkedni olyanokkal akiknel nincsen gyerek, az am a joszomszedi szolidaritas! veluk lehet fenntartas nelkul borozni, esetleg meg csuny szavakat is hasznalni a beszelgetesben.

tegnap viszont elmentuk a centralis utcai blokkpartira, no ott masfelszer annyi gyerek volt aranyaiban. persze valahol ez lenne a norma, de a magyar viszonyokbol kiindulva nekem nagyon furcsa, hogy vigyaznom kell hova lepek, mert annyi kolok van a kornyeken, ameddig csak a szem ellat.

nem gazdag emberekrol beszelek egyebkent. also- es kozep-kozeposztaly beliekrol maximum. nem gorcsosek, inkabb laza szulok, mar amennyire ismerem oket. nyilvan sokuk adossagban van auto es haz meg a tobbi dolog miatt, de szerencsere anyagilag nem horror ebben a varosban gyereket vallalni, illetve nagyon sok gyerekprogram is van minden kozossegben, a konyvtarakban, a piacokon, a konditeremben is van gyereknapkozi, ha esetleg az anyukanak jogazni vagy gyurni tamad kedve, de tobbszor latom a szuloket kettesevel edzeni a gepekkel, majd folvenni a csemetet delutan 5kor.

nem persze nem azert irom mert barmi ilyet is fontolgatnank, kozel sem vagyunk ott ahol ezt felolossegteljesen vallalhatank, de azert nem is vagyunk olyan lehetetlen helyzetben mint londonban voltunk es en nem is akarok ugy meglepni az orszagbol mint ahogy az otthon volt. kutya, macska, mi ketten, meg a feligmeddig utodott feligmeddig nehezkes tobbi csaladtagja Cnek, ez boven eleg, foleg hogy most meg csak C huzza az igat teljes erobol.

szerencsere az en keresetem az elozo honapban jokor jott, nem vagyunk megszorult helyzetben, sot nehany egeszsegugyi tesztet is el tudunk vegeztetni amire mar en speciel nagyon vartam, de errol maskor inkabb. az a kb 700 dollar amit hozzatett az en keresetem hozzatett a havi koltsegvetesunkhoz most nagyon jol jon. voltunk moziban, voltunk ebedloben, meg az is lehet hogy nemsokara veszek egy lemezjatszot!

2 comments:

  1. sztem, lehet h azért látod nagynak a különbséget, mert az itthoni barátaidnak, vagy környezetednek nincsen még gyereke. én a munkám miatt is, meg amúgy is sokat vagyok gyerekek között, és sok gyerekes barátom is van, és én is nemegyszer kerülgettem már őket:)))
    Szegeden sztem pl nagyon sok a gyerek:)

    ReplyDelete
  2. valoban, en nem voltam eddig ilyen kozegben. se szegeden (a sok orokfiatal bolcsesz kozott), se kesztolcon, bar gondolom mas lesz a helyzet ot tiz even belul.

    ReplyDelete