Saturday, January 8, 2011

great success


EZ 
ahogy mar korabban emlitettem jelentkeztem erre a gyakornoksagra, a kornyek legjobb fuggetlen es gyakorlati filmiskolajaban. a kornyek alatt pedig amennyire en tudom az egesz eszak nyugati partot kell erteni, bar ezt a velemenyt meg csak egy helyen olvastam. mindenesetre ami egyedi az a suli kepzesinek megfizetheto volta minden mas helyhez kepest, illetve az akademikus iskola helyett (amit en azt hiszem mar letudtam),  egy igazi fuggetlenfilmes kikepzo-kozpontrol beszelek.



a gyakorlat amire folvettek "oktatasi gyakorlat". ez azt takarja, hogy a munkam egy resze a kurzusok elott a termek elokeszitese lesz, esetelegesen troubleshooting az orak alatt, illetve az epulet eszkoztaranak is felelose leszek (masodmagammal persze), ahol csak ugy nyuzsognek a 8 es 16 millimeteres kamerak, a fenyek, meg egyeb technikai eszkozok.

a gyakorlat nem fizetett, viszont jar hozza egy szep nagy csokor kivaltsag. eloszor is ha hely van, akkor beulhetek egy-egy kurzusra, azaz ingyen oktatas a 300-500 dollar helyett. masodszor komoly szakmai technikai fejlodesnek nezek elebe az eszkoztarban, ebben biztos vagyok. a luxus meg az hogy ingyen jarok a Portlandi Art Museumba, illetve az intezmeny mozijaba, ahol szinte minden vetitesre beulhetek, csak a kulonbozo fesztival filmjeit nem nezhetem meg alapbol. ugyanakkor jelentkeztem onkenteskedni is ezekre a fesztivalokra, amire rabolintott a koordinator, igy mar ez a filmkinalat is le van fedve. ingyenmozi egeszen nyarig. eddig tart a dolog, de ahogy eddig eszrevettem szeretnek megtartani embereket ennel a cegnel..

a legfontosabb viszont ketsegkivul az hogy a kornyek fuggetlenfilmes mekkajaba nyertem belepot. hogy ez micsoda lepeselonybe helyez azt meg nem sem tudom, de mondtak hogy ne lepodjek meg ha osszefutok Gus Van Santtal neha neha.
egyebkent meg gyanus hogy mar csak az oneletrajzom alapjan szemeltek ki (ugyanis az interju inkabb arrol szolt hogy mit fogok csinalni, mint hogy teszteltek volna), ami a kb 30-40 jelentkezot nezve egeszen  egomelengeto elismeres.

Σ:
"tanulas" - 
"szorakozas" - 
"belepo a szakmaba ajtajan" - 

emellett a szentharomsag mellett most mar csak "penzkereset" melle kell egy ilyen az X helyett, amin hasonlokeppen igyekszem termeszetesen.

1 comment:

  1. upsz, ezt kifelejtettem: anyagi teren is sikeres ez a kezdes, ugyanis tag lettem a helyi jotekonysagi ABCben.
    20 dollar es havi 2 ora (pfff..) onkenteskedes fejeben hetente ketszer mehetek hozzajuk bevasarolni. vagyis inkabb begyujteni, ugyanis kilora megy a dolog. kb 15 kilo cuccal tolthetem fel a taskaimat a keszletukbol. pekaru, tejtermekek, zoldsegek, kozmetikumok, testapolok. lenyegeben egyes uzletlancok adomanyozzak ide a tobblettermekuiket, illetve a lejaras elotti dolgaikat, illetve nehany termelo is. pl Dave a pek, az o brandje a Dave's Killer Bread.
    http://www.daveskillerbread.com/
    na ezeken egyenkent 5 dollarba kerulnek normalis esetben, most akar harmat is hazahozok egyszerre

    Neha ugy jovok haza hogy majd leszakad a kezem. Ennek hala kb negyedjere csokkent a kajara forditott kiadasunk (olajat, margarint, tofut mashol kell venni, bar neha ezek is elofordulnak itt)

    ReplyDelete