Thursday, April 3, 2014

a kulfoldrol szavazasrol

biztosan sokat beszelnek mar otthon. nekem sikerult, de nem volt egyszeru.

eloszor is hivatalosan ki kellett jelentkeznem az otthoni lakcimemrol, ami egy tobb mint fel eves hadjarat volt a NAV-val. ezt elsosorban a TB befizetesi kotelezettseg elkerulese vegett kell vegigjarnom, de vegul is ennel fogva tudok most szavazni amerikabol.
mig inteztem a papirjaimat a konzulatuson (seattle) illetve nagykovetsegen (los angeles), a biztonsag kedveert a NAV egymassal nem kommunikalo alosztalyai kuldozgettek azert a zaklato es ijesztgeto leveleket az utolso magyarorszagi cimemre, azaz a szuleimhez. oket ettol persze a szivinfarktus kerulgette minden alkalommal. tudjatok olyan leveleket, hogy igy meg ugy kell majd sok szazezer forintokat fizetnem ha nem intezem ezt el ket heten belul. mindenesetre vegul sikerult, komoly gyozelemkent konyveltem ezt el.

ezt kovetoen mar volt regisztralt kulfoldi lakcimem, ahova idovel megerkezett orban viktor levele budapestrol. "szavazzon kulfoldrol, tortenelmi lehetoseg!" mondanom sem kell, teljesen egyet ertek ezzel, szerintem is nagy dolog ez. aztan meg is probaltam regisztralni a NVI oldalan, ahol a biztonsag kedveert minden egyes adatomat haromszor ellenoriztem le a leadas elott. par nappal kesobb megis jott a kormanyzati .pdf amiben az allt el lettem utasitva mert nem egyeznek a szamok es a betuk. hat persze, majd ennyivel fogtok lerazni.. fellebbeztem azonnal, lefenykepeztem a szemelyimet es az utlevelemet, irtam egy semleges, de tiszteletteljes par sort az irodistaknak, aztan send, lassuk erre mit mondanak! igy mar elfogadtak a regisztraciomat, termeszetesen mindenfele magyarazat meg elnezes kerese nelkul.

par hettel kesobb viszont megerkezett postan is egy elutasito level, ami miatt muszaj volt ujbol egyeztetnem veluk. a szovege ugyanaz volt mint az elutasito .pdf-e, gondoltam is, hogy csak stresszeles kedveert kuldtek ki. egy ujabb emailben meg is kerdeztem oket, hogy ugye, ezt figyelmen kivul hagyhatom? igen, jott a valasz, az csak rutinbol ment ki. jon majd egy regisztracio elfogado level is a postan - szolt a valasz. csodak csodajara, ez a masodik level sosem erkezett meg.

viszont megjott a szavazolap marcius 22-en. azonnal pozoltam is vele.


ez egy penteki nap volt, rogvest ki is toltottem es indultam vele a postara. mar csak azert is fontos volt ez, mert mindossze 10 munkanap allt rendelkezesere a postanak a kezbesitesre. nem hinnem, hogy kistrategiaztak volna otthon, hogy innen kb pontosan ennyi idobe telik hazakuldeni a levelet, de azert erdekes egybeeses volt. ha osszeeskuves elmelt fuggo lennek, ebbe nem lenne tul nehez belelatni, hogy ki akartak csusztatni az idokeretbol.

a postan meg egy utolso gebasz prezentalta magat. ez pedig az elvileg fizetett, hivatalos valaszboritek volt.

ugyanis franciaul volt rajta a szoveg. hat az itt sokat nekem nem segit. vettem ra belyeget, illetve odairtam azt is hogy HUNGARY az 1855 ala, mert anelkul el sem indult volna a level innen. viszont mivel modositottam a valaszlevelen, muszaj volt a hatso oldalara uzenetet irnom, hogy nehogy kidobjak azonnal megerkezes utan. ahhoz nem kell partanoiasnak lennem hogy elkepzeljem, hogy az otthoni burokratikus pokolban, a szavazoboritek barmifele modositasa miatt a szemetesbe fog landolni a levelem.



visszajelzest persze nem fogok kapni arrol hogy megerkezett -e, elszamoltak -e a szavazatomat. ebben nem is remenykedtem soha. en amit megkovetelt tolem a magyar jogallam, azt megtettem es nagyon jo erzes volt, hogy reszese lehetek az orszag sorsanak a formalasaban (not!). az utkozben felmerulo problemakkal kapcsolatban en megbocsajto vagyok, szerintem nagy vallalas az ilyen, foleg az elso alkalommal. en koszonom, orban viktor, igenis koszonom, hogy lehetove tette azt, hogy kifejezhessem a velemenyemet az on es az egesz politikai elit munkajarol hivatalos forman is!

4 comments:

  1. fasza! robi ravilagott az iment hogy milyen jol leNAVoztam az NVI-t. bwaha!

    ReplyDelete
  2. Hahhahha!

    Amugy en is fizettem belyegert mert a neni azt mondta, nem tudja elolvasni vagy ertelmezni. Vajon mit jelenthet egy a belyeg helyere nyomtatott belyeg alaku negyzet athuzva?

    KonczKati

    ReplyDelete
  3. A posta hivatalos nyelve a francia. Nézz utána!

    ReplyDelete
  4. ezt mar hallottam azota mastol is. de hat, mit mondjak, ha a postan ezt nem tudta az ugyfelszolgalatos, ugy fest se itt, se ausztraliaban. gondolom japanban vagy eppen kinaban sem biztos hogy tisztaban vannak ezzel a postasok.
    ha viszont erre folhivta volna a figyelmunket a kitoltesi utmutato ("ne lepodjon meg ha a boritekjanak nyelve nem azonos az orszag nyelvevel, ahonnan szavaz, mert blablabla..."), akkor valoszinuleg jobb esellyel altunk volna a postai alkalmazott ele. igy viszont nem volt mas valasztas, mint belyegezni, vagy nem kuldeni.

    ReplyDelete