Monday, April 30, 2012

ma reggel a city farmtol

kaptam egy visszautasito valaszt. ez egy kerteszeti uzlet itt st johnsban. tobb palantat vasaroltunk mar toluk, koztuk egresbokrot is, amit mar nagyon regen szerettem volna.
amikor gyerek voltam volt ket kisszemu egres bokrunk a pince folotti szolotokes domboldal vegeben. sokat jartam oda, majd  idovel feltunt, hogy a szuleim melletti szomszed kertjeben is (beke poraira Aladar bacsi) volt ket bokor, azok viszont a mienkkel ellentetben nem malyva szinu gyumolcsoket hoztak, hanem megmaradtak zoldnek, viszont haromszor, neha akar negyszer nagyobbra is nottek. oda jartam at titokban. ez kb a kilencvenes evek elejen, kozepen volt - a kertet mar akkor is elhanyagolta az oreg, tele volt gazzal es szemettel - magara volt hagyva az egesz. azon kivul meg hat azok a hatalmas tuskek..., mondtam magamnak (meg egyszer anyumnak is), hogy en lenyegeben csak megsporolom aladar bacsinak azt hogy osszeszurkalja a kezet. leszedem es megeszem helyette.

aztan egyszer csak kihalt a ket bokor a pince folott. aztan kihalt a masik ket bokor a szomszednal is. en meg elmentem egyetemre, ugyhogy nem is igen szamitott mar. alkalmankent vettem egy kis dobozzal a kozeli abcben, de mindig kiabrandultam, ha masert nem, hat azert mert milyen hamar elfogyott.

amikor otthon voltunk London utan, szerettunk volna ultetni nehany bokrot, de bokrokat mar nem lehet kapni, hanem csak nyavajas mini egres fakat. mindegy is. most viszont vettunk egy tisztesseges egres bokrot, illetve egy ribizli bokrot is. persze fiatalok meg nagyon, gondolom bele fog telni par evbe hogy termest hozzanak.

szoval jelentkeztem erre a helyre bolti kisegitonek, illetve a farmjukra dolgozni. ami mellesleg szinten itt van st johnsban, szoval nagyszeru lett volna ot perc alatt kierni a munkahelyre, a szabad levegon dolgozni, tanulni a novenyekrol, az organikus permetszerekrol, idonkent megsimogatni a pipiket (van vagy harminc). de hat nem. ez sem jott ossze.

aztan az jutott eszembe osszzeszedem kiktol kaptam visszautasitast, vagy vissza nem hivast amiota itt vagyunk. persze nem emlekszem mindenre, de azert megprobalom:

- egy lokalizacios cegtol, ahova a magyar nyelvtudasommal jelentkeztem, ugyanis forditokat kerestek
- a laika animacios filmkeszito cegtol (ok csinaltak a Coraline-t). hozzajuk haromszor jelentkeztem
- a farm organikus es helyi termeloktol szarmazo arukbol suto fozo etteremtol
- a helyi konditerembol
- nehany mozibol (mielott meg a filmkozpontban kezdtem dolgozni)
- tobb helyi filmprodukciohoz is jelentkeztem akik sosem valaszoltak
- a tudomanyos muzemtol
- a szepmuveszeti muzeumtol ketszer
- a collective eye dokumentumfilm forgalmazo cegtol
- egy indulo internetes filmes portaltol
- nehany filmvago munkara is jelentkeztem, semmi visszajelzessel
- a konyvtarbol, ahova polcokat pakolni jelentkeztem
- a comcast internet szolgaltatotol (szinten filmvago allas)
- az anna bananas kavozotol
- a free geektol, ahova most onketeskedni jarok. korabban meg egy fiztetett non profit gyakornoksagra jelentkeztem
- a hot lips pizzeriatol
- az apple bolttol

voltak ezen kivul meg mas nevtelen irodai temp (azaz ideiglenes) munkak, ahonnan nem jott visszajelzes, nehany bolt, aztan ott az egyetem ahonnan nem kaptam visszajelzest egyelore, stb, stb, stb.

mindezek mellett persze itt van a film kozpont, volt par rovid vago munka, karacsonykor ups, meg a ket filmfesztival. mellette ott van a golden harvest is, ahol ugyan onkenteskedek csak, de a hazahurcolt etel es ital mennyiseg mar mar fizetesnek tekintheto.

nem egy jo merleg. lenyegen 2008 osze ota egyre nehezebb munkat talalnom, mig elotte mindket alkalommal nagyon jo tapasztalatom volt a kulfoldi munkaval. persze azt is szamitasba kell venni, hogy oregon allamban az egyik legmagasabb a munkanelkuliseg, viszont eppen azert, mert minimalon is elheto a varos, meg igy is sok ember koltozik ide. nem el innen hanem ide.

2 comments:

  1. Ne add fel! Most mar csak lesz valami! :) Allasokat a craigslist-en nezel? Ugy latom azert feletek is eleg aktiv az oldal: http://portland.craigslist.org/jjj/

    ReplyDelete
  2. koszonom a biztatast Dani, termeszetesen nem adom fel, az nem opcio. nezem a craigslistet, az ugynoksegeket, a muzeumokat, a kulturalis munkaoldalt, a nonprifot szektor oldalat (itt osszegyujtottek ezt: http://www.ejobs.org/states/or.html), meg a county melokat.
    igazabol kicsi a varos, nincs itt nagy ipar, sok a munkanelkuli, es csak ismeroson, vagy gyakornoksagon keresztul latom lehetoseget bekerulni valahova. ezert ertekeltem at a dolgokat es elindultam egy szamitogepes iranyba. a korabban emlitett freegeekben (www.freegeek.org) jol haladok, nemsokara szamitogepeket fogok mar osszeszerelni, aztan pedig csinalok egy internshipet majd (hardware advenced testing).
    szoval terv az van, de figyelembe kell vennem hogy mik azok amik nem sikerultek eddig azaz mirol kell letenni.

    ReplyDelete