Thursday, April 5, 2012

hajnali negykor teaztunk Christyanne-nel

hiszen, ahogy azt Sheldon Cooper is mondja, a tarsasagi protokoll eloirja, ha valamelyik baratunk zaklatott lelkiallpotu, a szokas az, hogy megkinaljuk egy forro itallal, mint mondjuk tea.

este elmentunk setalni, esett az eso, de ehhez kepest hosszan jarkaltunk, ami jo volt a kutyanak, meg nekunk is. aztan otthon jatszottunk egyet a scrabble-tablan. en gyoztem, ennek az is oka volt hogy eletemben eloszor sikerult kirakni egy het betus szot, ami a betuk erteken tul plusz 50 pontot is jelent. kb 350 korul vegeztem a jatekkal, ami az atlagos 200at alulrol surolo eredmenyhez kepest kivalo. aztan befekudtunk az agyba, elkezdtuk nezni a planet earth sorozat utolso dvd-jet, a fajok kipusztulasarol. ahogy vege lett, C elaludt, en meg betettem egy masik filmet, hogy eljussak ejfelig, mivel azutan tudok csak egeszsegesen elaludni (azaz nem ebredek fol spontan az ejszaka kozepen).

fel 12 korul szolalt meg a telefon. C anyja, Kathleen volt az, akirol mar korabban mondtam talan, hogy egy kiszenvedett, megkeseredett, egyedulallo (mindenkit elidegenitett), sulyosan szivbeteg, tulsulyos, es egyeb egeszsegugyi problemakkal is kuzdo asszony. mindenesetre a szive van a legnagyobb veszelyben: erszukuletek, angina, mellkasi fajdalom neha, ezek a jellemzo tunetei, amik lenyegeben a szivroham elofutarai. erre nitroglicerin kapszulakat, azaz robbanoolajat szed, amit nem tudom hogyan mukodik, de altalaban ket kapszula megszunteti a tuneteket. Kathleen amennyire lehet, elodazza a sebeszeti beavatkozast, a nyilt szivsebeszetet. fel is tole, meg is veti. o egy idegesitoen makacs es, hat szerintem, buta asszony feluletes vallasi ertekekkel, a logikatol hidegen elzarkozo magatartassal.

tehat amikor hivott minket, kb egy oraja volt komoly mellkasi fajdalma, illetve megallithatatlanul remegett minden porcikajaban. ot percenkent vett be egy vagy ketto nitro kapszulat, azaz mostanra akar 10-et is, de semmi hatasa nem volt. atrohantunk hozza, felmertuk a helyzetet es kitalalni mi a kovektezo lepes. mivel Kathleen erosen tulsulyos, eselyunk sem lett volna levinni az autohoz es bevinni a korhazba csak kettonknek. hivni kellett a mentoket.

na es ezt figyeljetek baszki!! a mento es egy tuzoltoauto (mivel egyutt jarnak ki helyszinre) 4 (negy!!!4!) perc alatt ert ki hozzank. mig C telefonalt lerohantam az udvarba, onnan ki az epulet sarkahoz, hogy tudjam fogadni es iranyitani oket a megfelelo apartmanhoz, ugyanis kb 20 lakas van ebben az epuletben. mire kiertem a sarokra, mar lattam is a szirenakat a tavolban. de ahogy egyre kozelebb ert, felismertem hogy tuzolto auto. aztan felbukkant mogotte a mento, es akkor kapcsoltam hogy ezek egyutt vannak.

azt hiszem nyolcan jottek fel a lakasba egy no, meg het ferfi. mindenki udvarias, kedves es professzionalis volt. ket ekg-t csinaltak, majd a meg mindig remego Kathleent beultettek egy hi-tech kerekes szekbe, le a lepcson, be a mentosautoba, majd elszallitottak a good samaritan korhazba, ami a legkozelebb volt hozzank. mi meg a nyomukban voltunk vegig.

fel kettokor kerult sor a mutetre. nem nyilt szivsebeszet, hanem egy arterian keresztul bevezetett coronary stent mentette most meg az eletet. igazabol koszoruer mutetre lenne szukseg, de ezt Kathleen nem hajalndo lehetosegkent elfogadni. pedig mas nem fogja megmenteni az eletet, az ilyen stentek (amiktol eddig szinten abszolut elzarkozott) max fel evet adnak. mondtam, makacs egy asszony, nem logikus, hanem erzelmi gondolkodassal, istenhitre alapozott szabalyrendszerrel (amit egyebkent ha eppen alkalmas, hasznos, athag barmikor). nekem ez a gondolkodasmod teljesen idegen, bosszankodom is miatta, de fokepp Christyanne van kibukva, amiert keptelen meggyozni a sajat anyjat az egyszeru tenyek igazsagarol.

egy szo mint szaz, ez szivroham volt. az elso, amit tobb fog kovetni, mert az erek sorban zarodnak es halnak el a sziveben. most szerencses volt. mi ott voltunk nala 5 perc alatt, a mentosok ujabb 5 perc mulva leptek be az ajton, aztan masfel belul mar operaltak is. aztan fel negyre mar otthon is voltunk. aztan akkor teaztunk.

------------------------------

zaraskent ime nehany rossz minosegu telefonos foto a korhazi varorol:, mert ilyet se lattam meg.



No comments:

Post a Comment