Friday, December 30, 2016

igazabol viszont a Decision Modeling,

kurzus volt az, ami brutalisan leterhelt ebben a szemeszterben.

donteshozatal modellezes. ez az egyik alapkurzusa annak a mesterkepzesnek, amit csinalok az egyetemen. emlekeztetoul: egy informatikai es uzemvezetoi menedzsment kepzest csinalok. olyan teruletekkel mint peldaul: data science, supply chain, inventory management, behavioral economics, project management, business analytics, system design. ezeket kb ugy lehet forditani, hogy adatbazis tudomany, beszerzesi lancolatok, keszlet menedzseles, viselkedes tudomanyi kozgazdasagtan, projekt menedzseles, uzletivezetesi analitika, rendszer tervezes. lenyegeben vallalati felsovezetes aktualis es jovobetekinto technikai szakmai tudasra alapozva.

a 12 kotelezo kurzusbol most harommal vagyok meg. az elso egy bevezeto kurzus volt, a masodik statisztika, most meg Decision Modeling. azok a hallgatok, akikkel a kurzus elott beszeltem mind ova intettek a tanartol es a szeminariumtol is. Dr. Mitchell kozismerten a legkemenyebb oktato az intezetben, a kurzus pedig istentlenul nehez, hacsak nem vagyok diszkret matekbol es programozasbol komolyan felkeszult.



ezek mind igaznak bizonyultak. az oktato elkepeszto tempot diktalt. a kovetkezo temakat tanultuk:

- linearis optimizacio
- halozati modelek
- osszetett regresszio
- dontes fak
- szimulacio

ezeket egyreszt Excelben, masreszt pedig R-ben, ami egy statisztikai, adat-banyasz programnyelv. Excelben valamennyire otthon voltam, de gyorsan halado szintre kellett hoznom magam. R-t tanultam korabban itt-ott, de ami ezen a kurzuson ment, az nagyon durva volt.
(ez most sokaknak nem fog mondani semmit, de nehanyaknak talan igen. az utolso projektunk R-ben egy inventory simulation volt, kettto fuggo valtozoval egy sima MIN/MAX modelt es az EOQ keszlet menedzsment modelt felhasznalva.)

az osztalytarsaim mernokok, uzletvezetok, projekt managerek, az egyetem adat analitikia osztalyanak az igazgatoja es nehany eltevedt alak volt. lenyegeben olyan hallgatok, akik mar 5-10 eve az iparban dolgoznak. amikor az elso oran korulneztem, konkretan az volt az erzesem, hogy ennek hardcoreabb bandaba nem is csoppenhettem volna.

heti 10-12 oran keresztul keszultem erre a harom oras kurzusra. sokszor elofordult, hogy munka utan (este 9:30) meg harom oran keresztul bent kellett maradjak az irodaban tanulni. a hazi feladatokon ketfos csapatban dolgoztunk, ami elvileg segitseg lett volna, de a tarsamnak lovese sem volt ezekhez a technikai temakhoz. viszont el tudtam neki magyarazni, hogy mit csinaltam es remekul irt osszegzo elemzeseket, amiket nekem mar csak javitgatnom, kiegeszitenem kellett. szoval vegul is ez jol allt ossze.

nem emlekszem, hogy valaha is akarcsak fele ennyi energiat es verejteket (plusz karomkodast) bele kellett volna fektetnem a tanulmanyaimba. vegul, mint az elozoeknel, itt is "A" osztalyzatot kaptam, azaz a leheto legmagasabbat. erre a teljesitmenyre most egeszen buszke vagyok.

No comments:

Post a Comment