Tuesday, December 27, 2016

ebben a szemeszterben nagyon

kuka voltam, szinte meg sem szolaltam itt, illetve az emailekkel is nagyon elmaradtam. ennek a szukszavusagnak egyszeruen az volt az oka, hogy nagyon beindult a szakmai karrierem, illetve az egyetemi tanulmanyok is. itt az ideje hogy ezt egy kicsit reszletezzem

munka
a nyaron nagyon belejottem a AV technikusi munkaba. szamomra is meglepoen (nem vicc), a negy fos csapatunkbol en lettem az aki a kisebb/nagyobb javitasokat vegzi a kampuszon audiovizualis felszereleseben.
ugy mint:
- a tantermek podiumaiban (amik negy-ot kulonbozo AV inputot futtatnak a projektorokhoz)
- a konferenciatermek erintokepernyos iranyitopaneleben
- mindenfele kabeles munkaknal (pl. RJ45 vegzodesu internet kabel ujrahuzasanal)
- korbekotott televizios rendszereknel
- vagy amikor elromolik mondjuk elromlik a 16 csatornas mixtabla a szinhaz koncerttermeben

lassuk mivel dolgozok.



--------------------------

ilyen pl egy podium elorol, ezt latja es hasznalja az oktato (plusz egy dokumentum kamerat, aminek kulon podiuma van, illetve a kulso VGA/HDMI/MP3 inputot, ami ennek a podium tetejen van).


es ilyen belulrol





illetve ilyen amikor kibelezem


vannak olyan tantermek is ahol nem podium, hanem egy falra fuggesztett nagy kinyithato doboz hordozza ugyanezt a technikat.




es van amikor nem gomb-nyomogatos iranyitopanelt kell kezelni, hanem erintokepernyoset.
igy nez ki amikor elromlik.


illetve itt van korabban emlitett mixtablanak egy reszlete, amin ki kellett talalnom hogy miert nem tudunk CD felveteleket kesziteni, illetve miert nem mukodik rendesen harom mikrofon.


ez pedig a felszereles szobank, innen visszuk ki a technikat ha szerelnunk, hangositanunk, felvetelt keszitenunk kell





--------------------

a nyaron nagyon sokat tanultam ezekrol a technologiakrol es rengeteget kiserleteztem is veluk. most ugy vagyok, hogy teljes nyugalommal setalok be egy tanterembe, megszakitva az orat, ha az oktato hivott minket, hogy azonnali segitsegre van szuksege. nem tartok attol hogy fel fogok sulni. az esetek tulnyomo reszeben par perc alatt meg tudom oldani a problemakat. ha meg nem, egy kesobbi idoszakban (amikor szabad a terem), kovetem vegig minden egyes AV bemenetnek a jel utvonalat (signal chain), es azonositom az elromlott alkatreszt. onnan meg mar csak egy lepes megjavitani / kicserelni barmit is. 
ahogy mondam az elejen, en is meg vagyok ezen lepodve.

4 comments:

  1. Hú, Ármin itt nagyon jól érezné magát! Imádja a kábeleket.

    ReplyDelete
  2. A diakmunkasok 10 dollart keresnek orankent es nagyon jol banunk veluk. Armin johet barmikor :)

    ReplyDelete
  3. Uuuu, soundcraft és behringer?

    ReplyDelete
  4. Uuuu, soundcraft és behringer?

    ReplyDelete