Tuesday, March 17, 2015

errol a munkarol

nem szeretek beszelni. Christyannenek sem mondtam meg 20 mondatnal tobbet errol az egeszrol. szerencsere az utobbi hetekben kezdem lekuzdeni a kiabrandultsagomat ezzel az egesszel kapcsolatban. most csak nehany tenyre szoritkoznek:



- amiota elkezdtem ezt a munkat szinte folyamatosan beteg vagyok. torokfajaz, megfazas, laz, taknyossag, stb. nehany nap szunettel a ket szakasz kozott.
- mindezt annak a szamlajara irom, hogy szemettel es ujrahasznositassal dolgozom a nap nagy reszeben.
- a napom legalja az, amikor az egyik regi kollegium (az otven eves Shipstead Hall) alagsorabol visszuk ki a szemetet. ez az adag negy emeletrol erkezik a ledobon keresztul es kifejezetten ocsmany egy adag szinte minden nap. foleg azert mert sok gyerek becsomagolas nelkul hajitja le a szemetet. gusztustalan szaga van, de mostanra mar nem is erzem, kiblokkolja az orrom. Nick, akivel egyutt dolgozom, csak rohogunk az egeszen.
- a szemetben es az ujrahasznositasban egyarant talaltunk mar mindenfele testnedvet. hanyast, szarast, toltott ovszert, veres bugyit, stb. nem, nem kerestuk, egyszeruen csak nem kotik be a zsakot rendesen vagy az elszakad, vagy egyszeruen nem erdekli oket, es bedobjak csomagolas nelkul. mint peldaul a masodik napomon, amikor az egyik ledobo aljan egy szaros alsogatya vart rank.
- nem csak ezek a dolgok, de kajamaradekok, hajgubok, es mas organikus cuccok is elokerulnek az ujrahasznositasbol, amit Nicknek meg nekem szortiroznunk kell a megfelelo kukakba.

szoval karrier ugyben elertem az abszolut melypontot, ennel lejjebb mar remelem nem fogok csuszni. neha csak arra fogom hogy CFPU szindromam van. Chronic Financial & Professional Underachievment. es amig ettol szenvedek, addig ez nem fog valtozni. talan talalok valahol egy pont erre dezignalt 12 step programot.

azert vannak jo dolgot is amiket felsorolhatok:
- a munkakozosseg rendben van. elegge hetkoznapi emberek, de befogadoak, kedvesek es segitokeszek.
- sokat lehet tulorazni, amit masfelszeresen fizet az egyetem. ha tulorazok es szunetem van, akkor azt nem kell feljegyezni. eloszor azt gondoltam ez csak a masodik ebeszunetre vonatkozik, de kiderult, hogy a sportmeccsek miatti tuloraknal (kosarlabda-, baseball-, focibajnoksag), nagyon sok ures jarat van. azaz sokszor elofordul hogy akar ket-harom orat is henyelnek az emberek az irodaban tennivalo nelkul. masfelszeres fizetesert.
- sajnos nekem ez nem jut ki, mert az otthoni, csaladi kotelessegek miatt szinte soha nincs idom maradni. Nick a tokeletes ellenpelda erre. hetente haromszor negyszer tulorazik hat-tiz orat. a szuleivel lakik, nem igazan siet hazafele.
- ha megis tulorazok, akkor a muszak veget a fonok altalaban folkerekiti egy fel oraval.
- dacara annak, hogy milyen alja munkat vegzek, szinte senki nem piszkal ezert, mindeki tisztelettel beszel hozzank, legyen az diak, tanar, vagy munkatars a campusrol.
- a hetvegen Nick es en vagyunk csak jelen a csapatbol. nincs senki, aki dirigalna nekunk ilyenkor. megvan az utvonalunk amit el kell vegezni szombaton es vasarnap, illetve keszultsegben kell lennunk barmifele veszhelyzetre. csotores, tuz, hanyas, vagy barmilyen aprosag. es persze nagyon komolyan meg van szabva, hogy mi az amibe belefolyhatunk es mi az ami miatt mar valamelyik felettesunket fol kell hogy hivjuk.

- ami pedig szemelyes siker, az az, hogy tobb idot toltok otthon mint korabban. napi egy-masfel oraval tobbet.

ez is egy munka, ezt is meg kell valakinek csinalnia. azert vagyok merges magamra ezzel kapcsolatban, mert pontosan az a fajta bevandorlo melo, amitol szabadulni szeretnek. ugyhogy mindig nyitva tartom a szemem, keresem, hatha lesz valami jobb lehetoseg. meg igyekszem sikeres emberekkel egyutt mozogni, hatha valakitol elkapom a CFPO-t, ami majd semlegesiti az en problemamat.

2 comments:

  1. Habár tényleg elég undorítónak tűnik a meló egy része (nem akarok úgy tenni, mintha nem találnám annak), egyetértek azzal, hogy ez is egy meló és fontos. Én mindenhol becsülöm a takarítókat is. Na de amit igazán írni akartam, hogy a betegség nem hiszem, hogy emiatt van. Tapasztalatom, hogy a családban gyerekszületés után(i) fél-1 évben rendszeresek a betegségek. A kimerültség okozza, szerintem.

    ReplyDelete