Wednesday, January 14, 2015

ha valaki akarna jonni hozzank latogatoba,

meghozza olcson, akkor itt a remek alkalom! szuleimnek keresgeltem jegyet ma este es ezt talaltam:


Budapest-Portland-Budapest 700 dollar alatt. tudom hogy most a dollar nagyon eros a forinttal szemben, de ez akkor is meglepoen olcso. 190,000 forint alatt van. persze tudom ez is sok penz, de ahhoz kepest, hogy eddig mennyibe kerult ilyen messzire utazni, hihetetlenul alacsony. raadasul ezek egy atszallasos klm/delta jaratok, amik a leggyorsabban (14 ora alatt) ernek ide. 

eddig azt lattam hogy 1000, esetleg az alatt valamivel vannak a jegyek. ezert is lepodtunk meg nagyon tavaly, amikor talaltunk anyumnak egy jegyet 850 dollarert. gondoltuk, egyszeri alkalom muszaj azonnal megvenni mielott eltunik a listarol. erre most meg annal is olcsobban lehet venni az Europabol ide es visszatarto jegyeket.

sajnos a masik iranyba ez nem all fenn. meg ha pontosan ugyanerre a napra is kerem a mi jegyunket, az is majdnemhogy a ketszerese.


nem ertettem egy ideig hogy miert van ez, aztan egy kis kutatgatas utan kiderult hogy egyszeruen azert, mert Europabol sokkal kevesebben repulnek ide, mint innen oda, azaz a kereslet kisebb, ezert a repulo tarsasagok olcsobban adjak azokat. nyilvan ebbe belejatszik a dollar emlitett erossege a tobbi valutaval szemben, az elhuzodo gazdasagi valsag Europaban, meg sokminden mas mirol nekem gondolatom sincsen. egyebkent most jobban utananezve, orszagspecifikusan is igy fest a helyzet. kikerestem Londonbol mennyi idejonni hugomnak, es neki 850-900 dollar kozott van a legolcsobb jegy, dacara annak hogy kevesebbet repul. 

ezt az utitervet egyebkent (aprilis 28. - majus 19.) szerintem a szuleim le is foglaljak a kovetkezo napokban. valoszinuleg mind a ketten jonnek, de ha mas is akar jonni valamikor maskor, akkor erdemes korulnezni a skyscanneren. 

No comments:

Post a Comment