Saturday, December 3, 2011

ket erdekes alakkal is dolgoztam mostanaban

az egyik Greg, aki kb 50 eves lehet, jo regota csinalja mar a munkat, termeszetesen mindekit ismer ami oda vissza megy. o volt az elso, akivel beszelgetni tudtam munka kozben, meghozza tisztesseges temakrol, ez alatt pedig most azt ertem, hogy kello melyseguek voltak a temak. sokat kerdezett magyarorszagrol, a tortenelmunkrol, a kulturankrol, leginkabb a mult erdekelte. amugy egy elegge vallasos fazon, bibliaszakra jart az egyetemen (valamelyik egyetem valamelyik bibliaszakara), aztan kiderult hogy az nem vezet biztso megelhetes fele, beallt a UPShez kb 20 eve. azt hiszem het gyereke van, abbol 4 sajat, 3 pedig kinabol lett orokbefogadva, nem utoslo sorban vallasos teritesi szandekkal. ujjaszulettek az urban. ettol fuggetlenul Greg jo arcnak tunik, de persze sosem lehet tudni mit rejt a felszin, minden csaladban vannak problemak es titkok a belso udvarban.

a masik ficko egy nalamnal valamivel fiatalabb srac volt tegnap. Chris. o volt az elso akivel igazan kenyelmetlen volt dolgozni, legalabbis a nap elso feleben. szidta az utcakat, neha az autosokat, szidta az egesz varosnegyedet (nem ez a szokasos korutja), megjegyzest tett egy dagadt nore a tavolban. tudni kell, hogy itt ez nem meno, sot kifejezetten ciki a legtobb ember szamara. foleg karomkodni nem szoktak. ebedidoben derult ki, hogy Chris apja magyar, azaz o felig magyar, de igazabol semmit nem tud rolunk, mivel az apja nem eroltette ezt egyaltalan. erdekes volt amikor leirtam hogy szerintem sok magyar csaladban nincsen osszetartas, illetve hogy az emberek csak a rosszat latjak, teszik szova legtobbszor es csak neha a jo dolgokat - chris azt kerdezte hogy ez akkor most genetikai dolog? persze nem magara gondolt hanem az apjara, meg a noverere (anyjarol nem mondott mast csak annyit hogy new yorkbol szarmazik). mondtam, hogy szerintem nem, illetve folosleges is ilyen parhuzamokat vonni, de ha egyszer eljon magyarorszagra es meglatja milyen az eletszinvonal, es milyenek hozza az arak akkor konnyebben meg fogja erteni a mirol beszelek. csak es kizarolag a sajat tapasztalataimat osztottam meg vele, nem sztereotipizaltam, pusztan statisztikakat es kozallapotokat emlitettem (arak, fizetes, feszultseg, egeszsegtelenseg, az alkohol es a lakhatas olcsosaga, a vendeglatas, stb.)

kivancsi vagyok jovo heten kikkel fogok dolgozni.

No comments:

Post a Comment