Saturday, December 17, 2011

amikor folkeltem es elolvastam a hireket

az indexen (megint elrepult az IMF delegacio magyarorszagrol, veglegesen allamositjak a magannyugdijpenztarakat illetve a parlamenti vita teljes kikerulesenek lehetoseget) megdermedtem a felelemtol. akarmennyire is irtozom az IMFtol, nyilvanvalo hogy szembeszelbe vizelunk mar megint. szerintem magyarorszag jo esellyel teljesen magara fog maradni egy amugy is valsagban levo vilagban. az elso gondolatom az volt, hogy ilyenkor jon jol a kert, a pince, a tanya, a haziallat. tessek lehet menni falusi hippienek, igyekezni lekerulni a terkeprol, fuggetlenne es onfenntartova valni.
de amikor megszuntetik az ember magannyugdij penztarat, ellehetlenitik a fellebbezest, sot meg a parlamenti parbeszedet is kizarjak az nagyon aggaszto. en nem eltem kommunizmusban, de ugy nez ki, amikor hazamegyek majd fogok. vegulis teljesen mindegy milyen vezeralakkal, milyen szinekben, milyen fals cimszavakkal es manifesztokkal valositja ezt meg egy part. egyszerre vicces es szomoru hogy mennyit kommunistazik a fidesz, aztan mennyire kommunista modszerekkel operal.

az mszp szerintem felelos azert hogy letbiztonsagbol letbizonytalansag lett.
a fidesz meg felelos azert hogy jogbiztonsagbol jogfosztottsag lett.
es azert is felelos hogy eljatsza az orszag eselyeit kartyan.

megertem ha az emberek hanyni tudnanak a poltikatol, es mutatja a Tarki meg az Ipsos, meg a tobbike, hogy a fidesz tamogatottsaga zuhan de nem novekszik az ellenzeke, talan csak a jobbike. ok gyurcsany demokrata koalicioja mellett talan a leginkabb erzelem alapubb part. gyurcsany gyujti a nosztalgikus nyugdijasokat, a jobbikra meg mindenki odaszavaz, aki szerint a liberalisok, zsidok es ciganyok vagjak haza az orszagot. szive ugye mind a ket csoportnak, hogy ezt valasztja, akarmennyire is nem ertek egyet.

viszont van az a hatalmas bizonytalan csoport, akik vagy nem szavaznanak vagy nem tudjak kire szavaznanak. szerintem ezeknek az embereknek nagyon jot tenne ha olvasnanak valamilyen partatlan hirforrast. de inkabb ugy tunik apatiaba sullyed az orszag. pedig mindenki tehet vagy mondhat valamit a zuhanorepules megallitasaert szerintem.

na eleg a nyavajgasbol, nem baszogatni akarom az olvaso lelkiismeretet, hanem olyan elkeseredett vagyok ma magyarorszag kozeljovojevel kapcsolatban, hogy egy ilyen kozhelyhalmazt is kepes voltam megirni.

2 comments:

  1. "ezeknek az embereknek nagyon jot tenne ha olvasnanak valamilyen partatlan hirforrast."
    Es, ha olvasnanak, kire szavaznanak? :-D En mar kerulok minden hazai hirforrast a magas vernyomast elkerlendo.

    Nekunk is mondja a fater, hogy amig tudjuk huzzuk ki itt, hatha jobb lesz elobb-utobb.

    ReplyDelete
  2. hat Dani, az en bizalmam tovabbra is az lmpben van. szerintem ok a leghitelesebb es legvallalhatobb part ma magyarorszagon, ami persze relati.
    mindenesetre ugy ertettem, hogy ne az rtlklub vagy a mtv hiradora, de fokepp ne a szemelyes gyuloletre alapozzak az emberek a velemenyuket!
    en a hvg-t, indexet, meg az origot olvasom, nekem mert ezeket konnyu ilyen tavolbol. szerintem ez a harom egyutt objektiv kepet ad.

    ReplyDelete