Sunday, November 21, 2010

az elso hetem

jobban felporgottt mint szamitottam ra. mar a repulogepen elkezdodott: a Budapesttol Amszterdamig tarto uton megismerkedtem Doraval, aki szinten Portlandbe tartott, mi tobb kiderult majdhogynem egy kornyeken lakunk. majd Amszterdamban varokozva osszehavrekodtam Tylerrel, aki Seattleben lakik de korabban elt Budapesten. az o batyja egy portlandi filmkeszito, legtobbszor viszont Los Angelesben dolgozik. most eppen egy rovid akciofilmet fejeztek be, ami mufajat tekintve egy komcsi-tengaralattjaros-verfarkas fercmu. Tyler megigerte, amikor legkozelebb itt lesz osszefutunk es bemutat a batyjanak.

az elso par napban semmi kulonos nem tortent, pentek viszont mar jopofa volt, mert arra a napra esett a St. John's Shopping Night. ez lenyegeben azt jelentette hogy a boltok 5 helyett 8ig voltak nyitva es mindenhol sutivel, humussza, ragcsalnivaloval es borral vartak a vasarlokat plusz ilyen-olyan engedmenyekkel. nem vasaroltunk sok mindent, de elvittuk C biciklijet egy nagygeneralra, illetve a "HELD vegan ov bolt"ban (ahogy azt a vicces kinezetu, meleg es nagyon kedves eladosrac mondta: "Ezek itt a vilag legerosebb ovei!") osszefutottam Viraggal egy magyar anyukaval. O is es Dora is meginvitalt a szombati magyar doksivetitesre.

masnap a festes utan, elmentunk tuzhelyet venni, illetve egy Christyanne kedvenc Taquariajaba, La Bonita, ahol egy ujabb burritot probalhattam ki:



eztan C anyuja (Kathleen) elvitt annak az utcanak (Stark) az elejere aminek a masik felen a Academy mozi volt, a vetites helyszine. mivel varosnezo kedvem volt es amugy is szivos egy gyerek vagyok inkabb legyalogolom azt a 80 (!) blokkot, minthogy buszoztam volna. majdnem sikerult egy ora alatt a tav - futva, logo nyelvvel erkeztem meg ot perc kesessel, befizettem a 10$-t a kasszanal (ami egyebkent a normal mozijegy ketszerese, lassuk be sok penz DE jotekonysagi vetites leven a befolyo penz a Portlandi Magyar Ovodanak a tamogatasara megy!). Eztan odaszaladtam a teremhez, ami elott kb 10en acsorogtak es beszelgettek egy asztal mellett, azon pedig ket nagy talca pogacsa es nehany uveg Egri bikaver viritott.

az itteni magyar kozosseg apraja-nagyjaval megismerkedtem (nem tudom tenylegesen hanyan lehetunk), adtak engem az emberek kezrol kezre, en meg mindenkinek elmondtam minimalban a sztorimat (Christyanne-t, a "szeged, london, kesztolc, portland" ivet, illetve a filmkeszitoi remenyeimet). vagy husz emberrel beszeltem a vetites elott es utan, jobbara fiatal csaladosokkal, akik jellemzoen tiz vagy annal tobb eve elnek itt, illetve nehany magyar szarmazasu amerikaihoz is volt szerencsem. az egyikuk Micheal, akirol kiderult, hogy o az MKKPre (talan nem mindenki tudja: Magyar Ketfarku Kutyapart) szavazott volna legszivesebben most oktoberben.

Megismerkedtem a rendezveny szervezojevel, aki mellesleg az ovoda mukodtetoje is (hetvegi ovodarol van szo), a Magyar Barati Kozosseg webmesterevel, a helyi magyar neptanc csoport vezetojevel (aki azonnal meg is invitalt, de en nagyon hamar eltereltem a szot), es egy csomo mas emberrel akinek a nevet most nem tudom. kiderult hogy az Egri Bikaver 3$ a Trader Joe'sban (anyu, onnan van a nagyon szines, muanyag bevasarlo szatyor), illetve az is hogy a tarsasag batyus bulit fog tartani dec 4-en, ami vegul is a gyerekeknek szolo Mikulas bal, a tobbieknek meg dumaparty.

es persze a film: Pigniczky Reka Inkubator cimu dokumentumfilmjet neztuk, ami az 56os emigralt nemzedek gyerekeinek a magyarsaghoz fuzodo viszonyarol szol. keresek egy trailert.

vegul Istvan es felesege vitt haza St. Johnsba, ami nekik total kitero, mert ez eszakon van, ok meg delen laknak, szoval ezer hala es koszonet erte! majd ahogy megerkeztem Noah es Edward pecojahoz, beszamoltam a zsenialis fejlemenyekrol, kezembe kerult egy 3 decis csipos vodka, whisky, gyombersor koktel, es ekkor ultem le irni az elso postot, ezert az esetleges szedett vedettseg.

zarogondolatkent ide hogy: en azt gondoltam, hogy a kesztolci, lenyegeben 10 honapos borfesztival utan most itt csorok leszunk annyira, hogy lesz ideje a majamnak rendbejonni. egyenlore ez nem tunik realis tervnek.


2 comments:

  1. az első képen úgy néz ki, mint egy gigantikus töltöttkáposzta :)

    a padlónak meg tök jó a színe, majd kívülről is fotózd le a kecót!

    ReplyDelete
  2. kivulrol durva lesz. csinalok majd jo par kepet szemetszedes elott, meg szemetszedes utan. nem deja vu teljesen, mert aladar bacsi telke ennel sokkal nagyobb volt, de azert meglepoen hasonlit a szituacio.

    ReplyDelete