Friday, June 30, 2017

Lenke Villő

is otthon szuletett, akarcsak Eszmé. de ez egy sokkal gyorsabb, es valamivel konnyebb szules volt mint az elozo.

mult vasarnap az egyik babaasszony meglatogatott minket, es elkezdtuk merlegelni, hogy talan itt lenne az ideje meglekelni a magzatburkot. amikor ez magatol tortenik, akkor "megy el" a magzatviz. nem voltunk meg pont a 42 het hataraban (ha azon tullendulunk, akkor muszaj korhazban szulni), de mar sok nem is volt hatra, ugyhogy ugy dontottunk, hajra!

elegge erzekeny egy muvelet ez, nem  is ment konnyen. haromszor szaladtunk neki a zsak kibontasanak mire vegre sikerult. ez delutan het korul volt, es a babaasszony azt mondta, hogy szerinte ejjel ketto korul fog komolyan beindulni a vajudas. ez igy is lett, bar mar este tiztol mozgolodott Christyanne a kanapen. filmet neztunk, Jim Jarmusch Patersonjat a nagyszeru Adam Driver-rel. kesobb, ejfel korul mar mericskeltem neki a szulofajasok idotartalmat es koztuk levo szuneteket. egykor pedig hivtuk a Catherine-t, a vezeto babaasszonyt, hogy tenyleg itt az ido.

a vajudas elso intenziv szakaszat Christyanne a kadban toltotte, sok nyoges, reszketes es siras kozepette. ezt igy, masodik alkalommal, mar nem is volt olyan meglepo nekem. tudtam mi lesz a rutin, nem paraztam egyalatalan. egyertelmuen konnyebben mentek a dolgok mint legutobb. akkor egy ponton Christyanne annyira kimerult (az 36 oras vajudas volt), hogy deliriumba kerult es halandzsazni kezdett teljesen erthetetlenul.

ami persze mas volt, az az hogy Eszmé  felebredt ejfel-egy ora korenyeken, es eselyes sem volt, hogy viszamenjen aludni. felkeszitettuk a szulesre, de persze aggodott, amikor latta hogy Mommy izzad es szenved a kadban. egy kis gondolkodas utan (atvigyuk -e a szomszedba?), ugy dontottunk, hogy inkabb nezzen rajzfilmet a kanapen. Kipper a kutya megnyugtatta Eszmét, de kozben neha kijott, hogy megnezze mi van Mommyval. aztan gyorsan spurizott vissza az iPad moge.




ugy harom ora kornyeken jott at Christyanne a kadbol a szulomedencebe. en mellette voltam szinte egesz vegig, fogtam a kezet, vagyis inkabb o az enyemet. ez is egy intenziv idoszak volt, C mar neha el is aludt a kimerultsegtol a szulofajasok kozott. aztan amikor kezdodott a kovetkezo, persze folkelt es kipreselte a lelket is a kezeimbol.

hajnal negykor viszont kicsit elszakadtam tole es levettem a polcrol az uj Bogyo es Baboca nagykonyvet (az evszakosat), amit Eszmé nagyon szeret. errol a konyvrol majd kesobb, egy mas napon kulon fogok irni.


ez az otlet be is jott, lealltunk Kipperrel (ami egyebkent egy nagyon aranyos sorozat), es Eszmé fel oran keresztul olvasott magaban. aztan letette azt is es teljes mertekben reszese lett a szulesnek. sokszor odament anyukajahoz, hogy megsimogassa ket fajas kozott. az hagyjan egyszer arra kert engem, hogy segitsek neki hozzunk egy melegvizes kendot, amit ratehetunk Christyanne hatara hogy ne fazzon! nagyon szep gesztus volt ez egy 2.8 evestol.





ekkor mar mindannyian egy ritmuson voltunk, Christyanne, Eszme meg en is. a szuleszasszonyok figyeltek hogyan mennek a dolgok, de nem kellett igazan iranyitaniuk minket. en tudtam idot szakitani fenykepezesre, es a hangfelvetelt is elinditottam. mi tobb, vegre lemezeket is elkezdtunk porgetni. talan csak akkor lepodtunk meg, amikor a magzat leert a szulocsatorna vegebe, es mar csak ki kellett ot tolnia Christyannenek. ekkor elkezdett ugy istenigazabol sikitani, amit meg sosem hallottunk. en csak nevettem rajta, maga C meg csodalkozott, hogy honnan jon ez. Eszmé pedig nemes egyszeruseggel befogta a fulet.
egyszer viszont nagyon halkan azt mondta "You are doing great Mommy" (Nagyon jol csinalod Anyu).


jo faradt volt, de a humorat azert nem veszitette el a gyerek.


vegul reggel 5:39-kor szuletett meg Lenke. Catherine, a vezeto babaasszony megkerdezte Christyannet, hogy akarja -e o maga "elkapni" a gyermeket, es C mondta is, hogy igen. igy is lett, o maga kapta el Lenket. ahogy legutobb, ugy most is egy hihetelen valtassal Christyanne visszatert a normalis onmagahoz, hangjahoz, nyugalmahoz. nagyszeru volt ezt latni megint, elkepeszto ahogy ez tortenik.



Lenke Villő egy icipicit kisebb mint Eszmé volt, sulyban par dekaval, illetve centiben is. igy kicsit kompaktabb teremtmeny mint a novere volt, de nagyon egeszseges es eros alkat. mindannyianunkat megrikattak a szuletes percei, meg a babakat is.


a szulesz csapat reggel nyolcig maradt nalunk. en elvagtam a magzatzsinort, aztan megittunk egy palinkat. ezutan mi lazitottunk, ok meg kitakaritottak, elpakoltak, betettek a mosnivalot a mosogepbe, szepen visszarendeztek a lakast a helyere. sot Catherine meg olvasott is Eszmének. aztan persze lemertek a gyermek minden fontos adatat, kitoltottek a szukseges dokumentaciot, mi meg folkeszitettuk Eszmét az ovodara, mert hat ugye hetfo reggel volt. nyolc korul el is vittem ot.
szegenykem rettenetesen faradt volt es torekeny, ugyhogy nem is csodalom, hogy most volt az elso alkalom, hogy nem akart ott maradni, kapaszkodott a labamba, hogy inkabb haza akar jonni.


--------------------------------

en most ket hetig otthon leszek a lanyokkal. ebbol mar persze lement par nap, de meg igy is nagyszeru a helyzet, mert nagyon takarekos voltam a kivett napjaimmal az utobbi egy evben, es most van ot felhalmozott hetem, ami vegyesen szabadsag es betegszabadsag. aztan juliusban otthon leszek szerdankent (amikor Eszmé nincsen napkozben iskolaban), augusztusban pedig jon Mammam, szeptemberben pedig hugom. mindez nagy segitseg lesz ket hangos, eros es eletvidam gyerek mellett.


--------------------------------

vegul pedig itt a hangfelvetel a szules utolso ket percerol es Lenke elso egy percerol idekint, kozottunk. Eszmé nagyon szereti a sajat felvetelet visszahallgatni, talan majd o is igy lesz vele.
Christyanne es Lenke sokat hallatszik ebben a harom percben, a babak is. en nagyon nem, mert csak huppogok a medence mellett, nem ugy mint Eszme, aki jo hangosan ki tudta fejezni az oromet. 

7 comments:

  1. Nagyon köszönöm a beszámolót! Jót bőgtem rajta :-) Csodálatosak vagytok! Millió puszi nektek!

    ReplyDelete
  2. Ezt csodálatos volt olvasni. Én is megkonnyeztem:) Nekem úgy tűnik, ez egy tökéletes születés sztori. És milyen gyorsan ment minden. Eszme pedig fantasztikus!

    ReplyDelete
  3. Gratulálunk! Csodaszép kislány! Nagyon komoly beszámoló, le a kalappal előttetek.

    ReplyDelete
  4. Én itt hüppögök a Batthyány 17. konyhájában, nagyon örülök nektek millió ölelés, jelentkezünk hamarost.

    ReplyDelete
  5. koszonjuk szepen, nagyon kedvesek vagytok :)

    ReplyDelete
  6. ooh ti! Sírtam kicsit. Szia Lenke! Csoda klassz kis családba érkeztél, tudod e? :) puszi nektek!

    ReplyDelete