Wednesday, February 11, 2015

hogy milyen az uj melom?

haaat,...


(mult heten egesz vegig volt nalam fenykepezogep, hogy majd csinalok nehany kepet, amit ide beillesztek. es lehet hogy idovel meg is teszem ezt, de egyelore sehogy sem tudtam ravenni magamat, hogy megorokitsem mit csinalok.)

ugyan mar tul vagyok rajta, es jobban latom hogy ez csak egy resze a munkanak, de az elejen ugy tunt, mintha csak abbol allna a napi rutin hogy bezsakolom a szemetet meg az ujrahasznositast es kicipelom a megfelelo kukahoz vagy kontenerhez. ez, hat bevallom, elegge elkeseritett. nem erre szamitottam az interju alapjan, vagyis igen, de nem ekkora aranyban.

most hogy a masodik hetet is letudtam, mar jobban latom, hogy ez tenyleg csak egy resze a napnak. lenyegeben a legalja munkat masfel ora alatt el tudjuk vegezni minden nap (Nick F. es jomagam). ez az ominozus szemetcipeles, ezen tul viszont az ujrahasznositasban utazunk, illetve a takaritasban. amikor ez is megvan akkor ujratarazzuk a wcpapirguriga-, illetve a keztorlo tartokat. leszallitjuk a takaritoszereket a hazfelugyeloknek a kulonbozo koleszokba, vagy eppen elhivnak minket parkettat cipelni, vagy hanyast takaritani.

az egyetemi epuletekben es a kollegiumokban egyarant dolgozunk. elektromos es benzines kisteherautokkal hajtunk az A-bol B-be. (a hetvegen mar en is vezettem, majd teszek fol kepet arrol, hogy mit is.)

oke, minden nyavajgast felreteve, ez a munka nem rosszabb az elozo melomnal. jobban fizet, kozelebb van, jobb az idobeosztasom, tobb juttatas jar vele. a fonokom joval korrektebb es tettrekeszebb, a munkatarsaim meg ha egyszeru emberek is, jopofak. Nick, akivel egyutt dolgozom minden nap kifejezetten szorgalmas es okos fiu (27 eves), jol el tudok beszelgetni vele.
illetve ahogy azt eddig is mondtam, van folottem, korulottem sok tucatnyi allas, amibol kioregednek emberek, vagy mas modon uresednek meg, szoval csak nyitott szemmel kell lennem, aztan fel even belul talan ossze is jon a kovetkezo lepes.

ket dolog van viszont az eredeti elkepzeleseink kozott, ami nem fog megvalosulni. mind a ketto igen fontos tenyezo volt abban hogy elfogadtam ezt az allast.

az egyik a gyermekfelugyelet. elmentunk megnezni a helyet, ahova Eszmét elvihetnenk kedvezmenyes aron heti ket napra. sajnos nem ment at Christyanne szurojen. a "totyogok" csoportjaban mar oke lenne a helyzet, oda beadnank ot gond nelkul, de ugy ereztuk hogy a kisbaba szoba egyszeruen nem felel meg az elvarasainknak. ezt most nem reszeltezem, a lenyeg, hogy tul keves figyelem esik egy egy babara, illetve a felszereles es elrendezes is elegge szegenyes es szerencsetlen.
szoval e helyett a szomszed Christinaeknal van Eszmé egyszer fel napot hetente 50 dollarert. ez sokkal tobb penz, de ahogy az elozo posztbol is latszik, egeszen jol mukodik.

a masik Christyanne tandijkedvezmenye. az volt a tervunk, hogy az elso vagy a masodik evben o otthagyja a munkajat, es beleveti magat egy 10 honapos intenziv tanarkepzesbe, aminek a vegen egy teljesen uj karrierbe tud majd kezdeni.
hat persze! csak azt nem mondta az orientacio elott senki, hogy
a) a hazastarsak csak ket ev utan jogosultak erre
b) mindossze 18 kreditnyi tanulmanyt all az egyetem evente.

namarmost ez egy kb 70 kredites program. azaz ha evre lebontva meg is csinalna Christyanne ezt ingyen, akkor is csak kb hat ev mulva lenne ebbol barmi is.

ez volt az igazi csapas. ez nagyon padlora tett. utolag belegondolva ugyanakkor logikus, hogy nem fog az egyetem evi 30,000 dollarnyi tanulast finanszirozni senkinek... szoval valahol az en hibam, hogy beleestem ebbe az illuzioba, de igazabol nem kellene okolnom magam, mert mind a ket interjun, illetve az egyetemen dolgozo cimboramtol is azt hallottam hogy ha itt dolgozol, ingyen tanulhatsz, te is a feleseged is. ez egy rettenetesen nagy donto tenyezo volt abban hogy elvallaltam ezt a munkat. es hirtelenjeben semmive lett.

igy most sokkal komplikaltabb a helyzet, mint ahogy arra szamitottam az elejen. a munka nem teljesen az amire gondoltam, a juttatasok sem, a csapat viszont remek, a munkatempo barati, az otthon toltott idom tobb, a keresetem tobb, a koltsegeim kevesebbek (nem buszozok, es Christyanne rakerult az egeszsegbiztositasomra potom 74 dollarert havonta). ujbol belejovok a vezetesbe, jogsi es biztositas nelkul. mi tobb, lehet hogy elobb utobb az egyetemi uszodat es konditermet is kihasznalom majd.

1 comment:

  1. Vigasztaljon bölcsőde ügyben, hogy a kisbabákkal egyszerűen nem tudnak a gondozáson túl nagyon mit kezdeni Magyarországon sem. Viszont nagyon hamar eljön a totyogó időszak, és onnantól már akár vihetitek is az egyetemi létesítménybe Eszmét. A heti 1x fél napért tényleg nagyon soknak tűnik 50 dollár. Egyébként megértem, hogy nem karbantartó/takarító szeretnél lenni egy egyetemen, de remélem, lesz lehetőség előre lépni. Szerintem ha tehetitek, várjatok egy kicsit, lehet, hogy lesz ez még jobb.

    ReplyDelete