Thursday, November 6, 2014

vettunk egy autot,


ezt a hasznalt, 2004-es VW Jetta TDI Wagont. a maga tiz evevel az eddigi legujabb auto, amit Christyanne valaha is birtokolt.

eddig a 1997-as VW Jetta TDI volt, amit Christyanne anyjatol kaptunk, a ket evvel ezelotti karamboljuk utan. emlekeztetoul: egy kamion fordult ki figyeltmetlenul az iparteleprol az utra es elejuk hajtott. azt mondta a sofor, hogy nem latta oket. a kocsit totalkarosnak nyilvanitottak, de a biztosito feljavitotta es megengedtek hogy C anyja piti osszegert visszavasarolja, majd o tovabb adta nekunk.


szoval Christyanne ezzel a zold Jettaval jart azota, es masfel evvel kesobb volt egy kovetkozo, de lenyegesen kisebb karambolja, ami inkabb csak utkozes volt. akkor is arra hivatkozott a masik (es ugyancsak hibas) sofor, hogy nem latta a Jettat. bar amugy is balfek volt, mert a kulso savbol fordult balra(!), nem a belsobol, amiben meg Christyanne utazott.

ket even belul ketszer volt utkozes figyelmetlen soforokkel, akik arra hivatkoztak, hogy egyszeruen csak nem lattak a Jettat. erre lehet azt mondani, hogy aki nem lat, az ne vezessen, de nyilvan ez nem jelent nekunk semmifele biztositast a jovore nezve.
azutan volt egy majdnem utkozesunk is, ahol viszont en kaptam volna egy hatalmas utkozest az anyosulesen, ami akar le is benithatott volna, ha Christyanne nem lep idoben a fekre. az a sofor sem tunt ugy mintha eszrevette volna, hogy mas is van az uton (illetve a piroson hajtott at vadul).

egy szo mint szaz, ugy dontottunk kell egy uj auto. amiota Eszmé is van, azota meg fontosabb a biztonsag. e mellett viszont szuksegunk volt egy nagyobb, funkcionalisabb, csaladibb autora is, de nem akartunk kompromisszumot kotni a a VW Jetta legendasan jo fogyasztasaban.
igy maradt az hogy szinten egy Jettat vegyunk, csak a kompakt helyett kombit. ugyanis ezek az autok 40-43 merfoldet mennek egy gallon diesellel. ez magyarul azt jelenti, hogy ot es fel litert fogyaszt szaz kilometeren. forintra atszamolva itt a diesel literje pedig 240. azt hiszem innen nezve elegge egyertelmu, hogy miert nem akart Christyanne hozzaallasa. ahogy o mondja, a jo gazdalkodas csaladi ertek, akarcsak a kornyezetbaratsag, amiben a dieselek messze lekorozik a benzinmotorokat. egy masik fontos kikotes meg az volt, hogy ne legyenek benne borulesek. azt hiszem ez ertheto. 


fel ev kereses utan talaltuk meg ezt az uj autonkat. aminek nagyon orulunk, az az hogy mindossze 83,000 merfold van benne, azaz 133,000 km. en ugy latom az amerikaiak nagyon sokat vezetnek es szinte minden mas autonal ami erdekelt volna minket legalabb 190,000, de akar 220,000 merfold volt a mutaton (300-350ezer km).
a masik bonusz meg az, hogy csak egy tulaja volt es ugy tunik, o ugy bant vele, ahogy Christyanne is banik az autoival. erre utalnak a szereny merfold szamok, illetve az, hogy adatlapokat es a biztositasi papirokat vegigbongeszve kiderult, hogy rendszeresen volt szervizelve, illetve minden naprakesz.

remeljuk jol fog szolgalni, es ha valaki belenkhajt megint, akkor kovetkezonek egy voros autot veszunk, amire sarga langokat fogunk festeni.

2 comments:

  1. Én is dieselt vettem...renault clio 53e mérfölddel...nekem egy dolog volt nagyon furcsa...megszokni hogy olyan a hangja mint a traktornak :D amúgy viszont sokkal kevesebbet fogyaszt. Jól néz ki a kocsitok...és igen a biztonság nagyon fontos főként ha gyerek is van az autóban!

    ReplyDelete
  2. :) nekem azert tetszik a hangja, mert igy konnyebb eszrevenni, amikor C bekanyarodik az autobejarora. kutya is, macska is elojon a hangra.

    ReplyDelete