Saturday, June 1, 2024

negylabu tavaszi kolykok - Kesztolc korul

tucatnyi dologgal kezdhetnem a nagy bepotlast. hogy volt az utolso fel evunk protlandban, hogy alakul az elso evunk stuttgartban, mind ketto tema nagyon gazdag lesz. ehelyett egy teljesen aktualis fotoriport jon itt, a 2024es tavasz ajandekaibol Kesztolc mogott.
egy het szunetre mentem haza a lanyokkal, es mint mindig, most is probaltam gyikokat fenykepezni, majd egy masik kirandulasom alkalmaval felfedeztem egy rokalyukat, ahol harom kolyok napozott. ebbol nagyon hamar ket napos foto projekt lett, ami csak azert maradt abba, mert haza kellett indulnunk. de az egyik (intenziv napouteses) esten egy fantasztikus masfel orat toltottem ezzel a csaladdal. elobb egy kis izelito, aztan pedig a fotoriportok:




a pilisben honos zold gyik (lacerda viridis) nekem nagy kedvencem. ha lehetne, szivesen tartanek egyet otthon. de erre inkabb a kisse nyugatibb rokona, a lacerda bilineata (kb ugyanugy nez ki) alkalmas. de a normalis korulmenyekhez kell neki egy nagy kinti ketrec is amit stuttgartban nem tudunk megengedni magunknak. ugyhogy marad az alkalmanketni racsodalkozas a pilisben







a kis rokak egy darabig csak heveresztek a domboldalban, de amint alkonyodott, azonnal kiszaladtak mind az odubol (oten voltak vegul), es jokedvuen jatszani kezdtek. tehat a kepek kicsit valtozatosak, a viselkedesen tul a nap fenye is allandoan valtozott a domboldalban. volt amikor teljesen aranysarga volt minden, volt amikor felho arnyekban voltunk. en amugy ilyen ajandekra, igy a fenykepezogepem sem volt erre felszerelve. egy sigma 70-300 macro lencsevel lottem az alabbi kepeket, amivel 12-15 meter tavolsag folott nagyon nehez jol fokuszalni. ugyhogy egy ido utan lepesrol lepesre kozeledtem az alanyaimhoz, de 10 meternel kozelebb nem mentem. ahogy latni fogjatok teljesen tisztaban voltak a jelenletemmel. 
ami meg az utomunkakat illeti, hat egy nagyon bena kis programmal tudtam csak szerekzeszteni a kepekt (Preview!!) a regi Mac-emen, amin valamiert mar a GIMP sem mukodik.
 
akarmennyire is ert ez a lehetoseg felkeszuletlneul, ez volt eddig a legszerencsesebb foto projektem.




















----------------------

es ha mar a vegere ellapoztal, itt egy kep rolam is, amit Eszme keszitett, mikor talaltunk egy nagy es eppen termo cseresznyefat a senki foldjen a falu korul. 



1 comment:

  1. Ez de jó volt, tényleg, egy élmény volt végignézni a képeket, köszönöm!

    ReplyDelete