Saturday, November 27, 2021

kapu, kerites - harmadik fazis

 kesz vagyok. megkimelt az eso, tudtam dolgozni ezen a hetvegen.





szepen no rajta a zuzmo.
majd amikor nem esik mar az eso, es ez atterjedt a tobbi lapra,
akkor szepen lekenem valami atlatszo vedoreteggel.


a zold szint pedig alga vagy moha adja,nem tudom pontosan.
de vizualisan (foleg eso utan) nagyon eros.



erre a hatso szerkezetre azert van szukseg, mert ez tratja stabilan az egesz kaput.
nem vertem le szurtam le semmit, nem betonoztam, es ket oldalrol is csak negy csavar tartja a keritest. ketto a szomszed kerites oszlopaba befurva, ketto meg a mi hazunk falaba. amennyire lehet, annyira ideiglenesre akartam ezt megcsinalni. hogy miert, azt mindjart mondom.
(ezt a hatso reszt meg fogom csinalni szebben, normalisabb faval, par honapon belul, most csak be akartam fejezni a legfontosabb reszeket)



ha minden jol megy, itt szepen at fog majd folyni a viz.


oszloptartok. ezert se kellett boltba menni, az elozo lakok hagytak itt hatot.


a kapu sem ferdul egyelore,
tobb csavar van benne, mint amennyi latszik.

szoval azert nem csinalt ezt meg permanensre, betonozott oszlopokkal, mert ez lesz egy kovetkezo fazis. valamikor 2022-ben epitunk majd a haz melle egy nagy autobeallot, azaz fedett szerkezetet. az ala fogjuk majd betolni a lakokocsit, amit most a kert vegeben tartunk, onnan dolgozok.

amint ez az autobeallo kesz lesz, akkor a ket zold keritest leveszem es felhasznalom autokapunak.
pontosan ugy vannak meretezve, hogy ha a betontomb ket vegenel leteszek egy-egy oszlopot, es
felcsatolom ra ezeket a paneleket, akkor centire majdnemhogy osszeernek kozepen. arra rateszunk egy
 riglit, a panelek aljara meg talan ket ket kereket, hogy az segitse oket a gravitacioval szemben es mar
 kesz is az autobejaro. eros lesz majd vizualisan a zold gyermant a zold gyemantban,a zold
gyemantban es igy tovabb.

jo kis munk avolt ez. meg egy tervet is csinaltam hozza az elejen. ez az elso ilyen alkalom. amugy ezt a fajta hulladek ujrahasznositast itt ugy hivjak hogy upcycling, azaz nem ujra hanem feljebb hasznositas. nagyon meg vagyok elegedve egyelore. 



2 comments:

  1. szép munka Balázs, gratulálok! Külön tetszik, hogy a következő projektbe egy az egyben átmenthetők a most elkészült részek.

    ReplyDelete
  2. koszi Tomi, jo is volt ezt az egeszet kitervelni :)

    ReplyDelete