Wednesday, September 15, 2021

munkaugyi gyors bejegyzes

 eloleptettek. 

februarban kezdtem el az uj munkat. ahogy irtam interju nelkul helyeztek ebbe a pozicioba, aminek az volt az arnyoldala, hogy azon a szinten maradtam, amin az elozo allasban voltam. 

hatter:

L7 - kezdo
L6 - eros kezdo / megbizhato munkaero
L5 - eros munkaero, talan nehany beosztottal
L4 - manager, 6-8 beosztottal
E3 - igazgato, 30-40 beosztottal

a legelejen, 2018-ban amikor engem folvettek a mernoki osztalyra problema-megoldonak, akkor L6-os szinten kezdtem egy tisztesseges kezdo fizetessel, de az szeles fizetesi skala also tartomanyaban. az a munka (Engineering Quality Agent) viszont nagyon megedzett, ket ev eltelte utan a legtobb munkatarsam L5-os beosztasunak nezett. illetve egyszer meg managernek is.

aztan 2020 elejen azt mondta az akkori fonokom, Larissa, hogy ideje szintet lepni, hogy uj kihivasom legyen megfelelo szinttel (es persze fizetessel). volt egy sikertelen jelentkezesem, aztan pedig a hosszas huzavona, aminek a vegen athelyeztek ebbe az uj allasba. 
ahogy irtam korabban ez tokeletes kihivasnak tunt (ami be is jott), olyan fonokkel akivel amugy is akartam dolgozni, olyan teruleten amirol gozom sem volt korabban (elektromos vezetekek). mivel viszont direk elhelyezes volt, nem pedig interju es allasajanlat, L6-os szinten tudtak csak atmozditani. ennek megfeleloen is irtak at a munkakori feladatokat, azaz kicsit lebutitottak az igenyeket (ugyanis ahhoz hogy ez a projek sikeres legyen nyilvanvaloan egy ugyes es tapasztalt L5-os alkalmazottat kivant). lenyegeben kivettek a leirasbol azt a szot hogy "lead" (vezet / iranyit). az igeret viszont az volt, hogy majd valamikor kora nyaron felulvizsgaljak ezt a dontest. az volt az elkepzeles, hogy addigra, belenovok ennek a nagy es komplikalt projeknek az iranyitasaba. 

ennek megfeleloen az elmult fel evben nagyon sok minden tortent. egyreszt sokat segitettem az elozo csapatomnak (kepzes, konzultacio, es ket nagy minosegi problema megoldasa), illetve ez a projekt (Elektromos Vezetek - Folyamatos Fejlesztesi Strategiak) komoly lendultet kapott. 
mig egy evvel ezelott az egesz csak hobbi projekt volt, amiben igazgatok tervezgettek, de munkat nem vegzett senki, most harom munkafolyamat halad jo tempoban. ebbol egyet direkbe en iranyotok, kettot meg kozvetve felugyelek. egy negyedik pedig most van indulo felben, aminek a strukturaja meg nem alakult ki, de valoszinuleg komoly szerepem lesz benne. 

ugy altalanossagokban kb azt mondhatom, hogy strukturat hoztam egy szetfolyo csapat munkajaba, bizalmi hidakat epitettem kulonbozo osztalyok kozott, sikerult elvegezni egy korabbi fontos folyamat (Wire Harness Design Verification) teljes rancfelvarrasat es szabvanyositasat, illetve egyszerre iranyitom a csapat taktikai tevekenyseget es veszem ki a reszemba strategia epitesbol. es bizakodoak vagyunk a projekt hosszutavu sikerevel kapcsolatban. 
egy szo mint szaz, az egesz projekt kilometerekkel van elorebb, mint akkor volt, amikor meg nem toltottem be ezt az allast. 

ugyhogy a fonokom, es az o fonoke most latta elerkezettnek az idot. eloleptettek L5-os szintre, illetve kaptam egy majdnem 30%-nyi fizetesemelest. nagyon megtisztelo dontes volt ez toluk, halas vagyok nekik. vagyis halasak vagyunk, mert ez nyilvan az egesz csaladot jol erinti. 

--------------------

most egy kicsit gondolkodoban vagyok, hogy mikent tovabb, mi a hosszutavu terv. ezzel a karrier ugrassal es az egyetem befejezesevel ket jelentos merfoldko van mogottem. aztan egy het mulva jon a harmadik, amikor hirtelen negyven eves leszek. remek alkalom arra hogy az ember kitervelje a kovetkezo evtized(ek)et.

No comments:

Post a Comment