Wednesday, September 29, 2021

40

 eddig ez ugy all ossze, hogy:

  • 19 ev Kesztolcon
  • 7.5 ev Szegeden
  • 5 honap Irorszagban
  • 1.5 ev Londonban
  • 8 honap Kesztolcon
  • 11 ev Portlandben 
  • negy kulonbozo orszagban dolgoztam, es kettoben van allampolgarsagom. 13 eve hazasodtam ossze Christyannenel, ket lanyunk szuletett es ket hazunk van Portlandban. van ket mester diplomam es egy karrierem most, kb harom eve. nyilvan ez johetett volna hamarabb is, de akkor sok erdekes kanyar kimaradt volna. 

    van nehany hobbim, egy kicsi kezugyessegem es nyolc eve nem eszek hust. szerencses vagyok hogy a szuleim egeszsegesek es valoszinuleg meg sokaig velunk lesznek, de sajnalom hogy ilyen messze vannak toluk az unokak. hugomtol is messze vagyunk, az sem konnyu, de azt tobb idom van kijavitani.

    az en negyven evem alatt egeszen sok minden tortent a vilagban: 

    • beazonositottak az AIDS virust
    • felrobbant a csernobili atomreaktor
    • osszeomlott a Szovjetunio  
    • szetesett Jugoszlavia
    • beindult a lakossagi internet 
    • meghalt Stanley Kubrick
    • 9/11
    • Magyarorszag belepett az EU-ba 
    • a  2008-as "nagy" recesszio
    • Barrack Obama
    • a japan foldrenges es cunami 
    • Kina bekarmolta Hong Kongot
    • #metoo
    • Covid-19 vilagjarvany, 
    • elkezdodott az ur-turizmus
    ami alig valtozott, az talan a kozelkelet, ahol szinte mindig haboru van (izrael, gaza, irak, afganisztan, sziria, jemen, es igy tovabb), es az hogy egyre nagyobb sebessegel hajdunk a teljes koru klimakatasztrofa fele.  

    en ezt utolso tenyezot tartom korunk kozponti kihivasanak. akarmilyen meddo is, en negy szokasommal teszek az eghajlatvaltozas ellen. 2013-ban feladtam a hus evest (tejet sosem ittam, es  tojast is csak ritkan eszek), biciklivel kozlekedek, hasznalt dolgokat vasarolok elsosorban es amikor epitek valamit, az mind ujrahasznositott anyagokbol van. egeszen az utolso csavarig. tudom, hogy ezekkel alig erek el valamit, de talan a kovetkezo 40-ben kitalalok valami mast, amivel igen. 

    folytatva a szemelyessel:

    • legnagyobb egeszsegugyi szerencsem az, hogy Christyanne egykori munkahelyenek koszonhetoen idoben azonositottuk hogy pajzsmirigy betegsegem van (amit a szegedi orult tempoban szedtem magamra) es most 13 ev ota tartom a pajzsmirigyserkentő hormonaimat egeszseges szinten termeszetes taplalekkiegeszitokkel.
    • abban is szerencsem volt, hogy amikor elestem a jegen altalanos hetedikben es kitortem harom elso fogamat, a pilisvorosvari fogorvos nagyszeru munkat vegzett ami a mani napig tartja magat.
    • nem voltam semmilyen balesetben, nem volt hosszabb megbetegedesem es traumam sem. nehanyszor verekedtem csak, azt is csak szorakozasbol (azert Miki nagyon jol elagyabugyalt...). 

    szerencses vagyok a felesegemmel es a ket gyerekunkkel is. jo kis csalad lettunk. ket igazan erdekes dolog van, ami specifikusan a mienk:

    • csak magunk vagyunk itt. nincsen senki Christyanne csaladjabol aki az eletunik resze lenne. tudom, sokadjara mondom, ahogy azt is, hogy ez a mi valasztasunk volt, hogy hol elunk, cseperedunk, de ez a resze neha nehez.
    • Lenke es koztem 37 ev van, Christyennnenel meg +5. nagyon mas ez mint a szuleim, ahol anyum es koztem 20, apum es koztem 22 ev van. nem tudom ez mit fog jelentni a jovoben, de ma inkabb nem is stresszelek miatta 

    ma inkabb arra gondolok, hogy Lenkenek lesz valami akrobata karrierje, Eszmenek meg valami muveszeti kiteljesedese. korai ez persze, de  elegge nyilvanvalo mar most, hogy miben erzik magukat elemukben.

    --------------------

    van nehany dolog, ami mar nyilvanvaloan sohe sem lesz resze az eletemnek. ilyen a vallasossag, a zeneles, a kave vagy egy fiu utod. ez utobbi eloszor kicsit szurkalt eloszor, hiszen megiscsak megall az en agamon a Hertlik nev tovabbadasa (hacsaknem a lanyok valamiert megtartjak). ebbol nem akarok problemat csinalni magamnak, sosem valasztas, hanem lehetseg kerdese volt.

    elobb-utobb koltozni fogunk megint (ha lehet, elobb), es igy nem tudom majd atadni a lanyoknak azt az igazi erzest, amit egy olyan otthon ad, ahol az ember leeli az egesz gyerekkorat. nem tudom ennek milyen hatasa lesz, de remelem hogy erzelmileg a jobbik veget fogjak megfogni vegul, azaz azt, hogy golbalis indiviidumkent nohetnek majd fel.

    a filmezest, amibe teljes szivvel altam bele anno, bo tiz eve feladtam. kicsi az eselye hogy ebbbe ujbol belekezdjek, aminek az oszinte oka nem a karrier/csalad/nincs-ido, hanem az hogy ma mar keptelennek erzem magam arra, hogy egy olyan pazarlo iparban dolgozzak, mint a filmkeszites. illetve mar nincsen meg bennem az az illuzio sem, hogy egy filmmel pozitiv valtozast lehet elerni. nem lehet, vagy csak en nem hiszek benne. 

    ---------------------

    egyszer regen Nagy Sanyival azt igergettuk egymasnak, hogy elmegyunk majd Alaszkaba horgaszni. azutan jott ez a gondolat, hogy a szanalmas.hu-n (rip) lattam egy fotoriportot egy alaszkai turarol, ami nagyon szep volt. soha nem voltam olyan kozel alaszkahoz, mint most, mindossze 2600 kilometer innen, de mar nem horgaszok (igazabol sosem horgasztam), ebbol sem lesz semmi. ez nem tul nagy meglepetes.

    most mas igeretre nem emlekszem, de ha valamelyikotokkel terveztunk valamit az egykori jovoben, akkor emlekeztessetek kerlek, nehogy csak feledekenyseg miatt maradjon el.


    3 comments:

    1. Én még hgorgászom ugyan, de már régóta visszadobom a halat, pár éve már én sem eszem húst. De a szenvedély megmaradt. Leírhatatalan az élmény, amikor egy csónakban kint vagyok a Tisza vagy a Duna közepén és csend van. Mélységes csend. Lehet (inkább valószínű), hogy Alaszkába nem fogok eljutni, de ha csak annyi marad, hogy néha kint lehetek a folyón egy csónakban, akkor is boldog vagyok. Nem emlékeztem erre az ígéretre egyébként, de jó, hogy te igen, és felelevenítetted! Ha véletlenül Magyaországon járnátok valamikor, látogassatok meg minket. Nekünk már nehezebben megy az utazás, most novemberben születik a 4. gyerkőc. Jó volt hallani felőled!!!!

      ReplyDelete
    2. Isten éltessen, Balázs! Hova terveztek költözni?

      ReplyDelete
    3. Zsofi, lasd a kovetkezo bejegyzest.
      Sanyi... Sanyi! hat ezt aztan nagyszeru volt olvasni! koszi hogy irtal! es szolok majd ha az alkalom ugy hozza, hogy osszefuthatunk.

      ReplyDelete