Tuesday, March 23, 2021

szoval az uj munka

elkezdodott egy honapja. az elozo munkabol nagyon nehez tudtam csak kihamozni magam. konkretan ot honapig tartott mig at tudtak helyezni az uj pozicioba, es meg most is kisegitek amikor valaki szabadsagra megy az elozo csapatombol. 

az uj munka viszont organikus folytatasa az elozonek, bar jo par fokkal melyebb szinten. diohejban egy olyan csapat munkajat koordinalom, akik a melyrehato problamek megolasan dolgoznak a kamionok elektromos vezetekeivel kapcsolatban. huh? hogy mit jelent ez? na ja, en sem tudtam egy ideig.

ma egy tipikus kamionon kb. 2 kilomternyi vezetek van ami szallitja az aramot, a foldelest es az adatkommunikaciot. mivel ezeket a teherautokat teljesen szemelyre lehet szabni (peldaul labra merve lehet rendelni hogy milyen hosszu legyen az alvaz, hol legyen a muszerfalon a CD lejatszo, milyen adatfeldolgozo CPU-kat akar a vevo, milyen radarokat es mas kommunikacios eszkozoket, stb) a termekek kozti variacio hatalmas. es mindenezt be kell halozni ugy hogy ne akadjuk bele egy ajtoba, uzemanyag tartalyba, legkompresszorba, vagy egyszeruen csak egy csomo masik zsinorba. tessek, ime egy nem tul komplex vezetek, ami csak egy a sok kozul a teherauton:

 

ez ranezesre kb 20 meter. nahat ennek a szazszorosa van minden egyes termeken teljesen kulonbozo elrendezesben. es ebbol sok minosegi problema fakad. 

altalaban amikor egy minosegi problemat akar megoldani az ember, akkor valamennyi kutakodas utan ra lehet tapintani a fo utoerre, amit hogy ha megold az ember, akkor a problema 80%-at eltunik. a helyzet itt viszont az hogy nincsen ilyen fo utoer, sot az ellentetje igaz, ha csoportokba akar szedni az ember mondjuk 1000 problemat amit az utakrol bejelentettek akkor lesz kb 500 kulonbozo csopor, es nincs semmi ami kiugrik magasan a tobbi ele.

igy hat a mi csapatunk nem az egyedi problemakon dolgozik, hanem melyrehatoan tekint bele hogyan is tervezzuk meg a zsinorkotegekeg vezeteset a termeken, milyen fazisokon megyunk keresztul ahhoz hogy a fejlesztes alatt folyamatason visszajelzeseket kapjon a tervezo az osszeszereloktol es a teszteloktol, hogyan csokkentjuk ezt komplexitast es igy tovabb. azaz nagy, strategiai ivu megoldasokban gondolkodunk, amik nem a mai problemakat oldjak meg hanem a jovo veszelyeit haritjak el. 

--------------------------

de hogy en hogyan kerulok ide? hat ugy hogy jelentkeztem egy allasra fel evvel ezelott es ugyan az utolso forduloig jutottam, de nem engem valasztottak. viszont ez kuldott egy jelzest a vezetes fele, hogy nekem mozoghatnekom tamadt. ekkor keresett meg egy manager azzal hogy van itt ez a csapat amit most o iranyit, de egyszeruen nincsen hozza eleg kapacitasa es segitsegre van szuksege. erdekel -e az allas? nana!

aztan vegul nem tudtam jelentkezni az allasra, mert befagyasztottak az emberek mozgasat a cegen belul. de a manager akit emlitettem eloallt egy alternativ tervvel: kerit valakit a helyemre, akinek a helyere szinten kerit valakit, es igy szepen lancban atmozgatja az embereket, hogy engem be tudjon tenni a csapataba. 

ez nehezen indult, de ot honap alatt, sok alkudozassal sikerult kieszkozolni ezt a valtast. en errol nem tudtam sokat, csak kb annyit, hogy most pl. 40% az eselye annak hogy ez megvalosul. most meg 70%. most meg kozel vagyunk, de meg mindig elbukhat a dolog. 
mint utobb megtudtam ez a taktika teljesen uj volt, massal meg nem csinaltak. illetve azt is megtudtam, hogy nem manageri, es nem igazgatoi, hanem fomernoki szinten dolt el vegul ez a belso lanc mozgas. erre azert volt szukseg, mert az elozo poziciom egy percre sem maradhatott uresen, ahogy az sem amelyiket az utanpotlasom betoltott addig. ami engem illet ez azert volt kritikus, mert a munkam minden heten a fomernokok szemeben merettetett meg, hiszen a legsulyosabb minosegi problemak megoldasaban segitettem a mernok managereket. es itt igen komoly problemakrol beszelek, olyanokrol, amik potencialisan tobb tizmillio dollarba fajnak a cegnak ha nem jol sulnek el.

egy szo mint szaz, most kb egy honapja atalltam az uj munkara amit nagyon birok! igazan komplex problemat kell megoldani, evekig fog tartani, most ot kulnbozo munkafolyamot felugyelek / iranyitok, olyan alakokkal, akiknek ~30 eves multja van a cegnel, es minden nap rengeteget tanulok. 

mi tobb behoztak egy Toyotas konzultanst is Angliabol, akivel nagyon jol tudok egyutt mukodni es igy ketten felporgettuk az esemenyek sodrasat. pont ez volt az elvaras. behozni Balazst, aki loerot ad majd ennek a projektnek. szoval eddig minden frankon alakul.

-----------------------

mellesleg itt egy mernoki rajz, ami szinten egy elektromos vezeteket mutat, csak hogy erzekeltessem a komplexitast amivel kuzdunk:



3 comments:

  1. Igazán jól esik olvasni, hogy ilyen jól megy a sorod: új, nagy felelősséggel járó munkád van, amit nagy lelkesedéssel csinálsz. Ez szuper. Kemény 10 év van mögöttetek, igazán megérdemelted ezt a melót. Belegondolok, hogy a thrift store-ból milyen utat jártál meg, libabőrös leszek... komolyan, filmet lehetne erről csinálni.

    ReplyDelete
  2. koszi Dani! egyebkent az nem is volt a melypont. teljes allas, minimum ber feletti fizetes (~5%-kal) es teljes lefedesu egeszsegbiztositas. igazabol ebbol a szempontbol szerencses azota szerencses voltam. az egyetemen is volt egeszseg biztositasom, bar ott az elso munka az tenyleg gaz volt. kolesz takaritas. gondolhatod. na hat az volt a melypont.

    ReplyDelete
  3. Jaja, munka szempontjából mindenképpen az lehetett a mélypont, de ahogy én emlékszem, oda már kifejezetten azért mentél, mert a dolgozóknak kedvezményesen lehetett egyetemi kurzusokat elvégezni. Az már egy kvázi befektetés volt, egy ugródeszka a cél felé. A trift store, annak ellenére, hogy kényelmesebb munkának tűnt, az inkább volt parkolópálya, ami nem biztosított prespektívát. Akárhogyis, maximális tiszteletem!

    ReplyDelete