Friday, January 24, 2014

festettunk a hetvegen

ami persze kozel sem ment ugy ahogy eltervezi az ilyesmit az ember. harom napos hetvege volt a Martin Luther King nap miatt. en azt gondoltam ket nap alatt kivegezzuk ezt a melot, aztan harom es fel lett belole.

az talan a legelszomoritobb az ilyen munkaba, hogy be kell nezni, azokba az eldugott lyukakba, sarkakba, amit kerul az ember eveken keresztul. nem jo latni, hogy micsoda ragcsalo forgalom van a lakas egyes reszeiben, foleg abbol kovetkeztetve hogy mennyi uruleket sopor fol az ember.

a masodik problema szamomra, az a fal javitasa. mivel most eloszor gipszkartonoztam egyedul, ezt leirom tanulopenzkent. a furdoszobaban javitottam a falat leginkabb, neha gyorsan, de legtobbszor inkabb lassan es karomkodva. ugy negyven szazalekban vagyok megeledve a munkammal, ami vegul is negyven szazalekkal tobb a nullanal, szoval a helyzet azert biztato.
a wc mellett volt egy csuklo atmeroju lyuk a falban, amit igazan elizabethianus modon a liz betomott egy felgongyolitett vastag ujsaggal. kilogott persze vagy tizenot centire, athuzott rajta a hideg levego, de azt be kell ismerni az egerek (es esetleg patkanyok) tomegkozlekedese itt megszunt. kijavitottam amennyire csak tudtam, viszont olyan lehetetlen helyen volt ez, hogy egy ido utan feladtam es elfogadtam magamban, hogy itt egy apro, lapost tumor kinezetu kidudorodas lesz a falon. ez volt a legnagyobb kompromisszum a mit meg kellett kotnom.

egyebkent a hazunk (es ezt biztosan mondtam mar, de erdemes emlekeztetni magunkat) 1895-ben epult, halaszkunyhokent, a ket nagy folyo kozott. a haznak alapja nincsen, de van ugynevezett crawlspace ami boven biztosit ki es be jaratokat a hazunk kulonbozo szintjeire, falaiba az erdeklodo ingyeneloknek.

most hogy jol elnezest kertem a hazunk neveben, lepjunk is tovabb. de elotte talan meg par kep.





tehat a konyhat es a furdoszobat festettuk ujra, leginkabb talan margarinhoz hasonlito szinekre. a furdo zold volt (amolyan igazi beteg zold), a konyha meg kek.

amin elgondolkodtam a munka kozben, az mar regi tema  kettonk kozott, de itt talan meg nem mondtam, nagyon szeretnenk idovel kiegesziteni a hazat a hatso kert fele. ugy ket es fel, esetleg harom meterre. sokat adna a eloterunkhoz. viszont ami az en szivemnek a legnagyobb vagya, az az hogy mindezt teglaval tegyuk. elegem van abbol, hogy ezekben a papir es kreta falakban hallom neha az egerek es a patkanyok futkosasat. meg akkor is ha ez itt nem nagy wasistdas, minden hazban, vagy minden masodik hazban adott ugy. 

megemlitettem ezt a munkahelyemen Christynek, aki az egyik fonokom, aki mondta hogy a szulei, most hogy a varosbol kikoltoznek az ocean melle a nyugdijas eveikre, lebontjak az elozo hazukat ami teglabol epult kb hetven eve. es ha akarom akkor onnan elhurcolhatunk egy csomo teglat. csak szerezzek jo nagy autot, illetve legalabb meg ket embert ehhez a munkahoz.

azt hiszem ez lesz a kovetkezo nagy (mit nagy? giga-) projekt. elmegyunk, elhozzuk, majd meg szakadunk kozben, kipakoljuk a megfelelo helyre neki, aztan a nyari honapokban kiulunk a napsutotte udvarra es elmorzsoljuk a betont a teglakrol. azt hiszem ha realisan gondolkodnek, akkor inkabb tunne ez egy remalomnak, mint jo otletnek, de most nagyon rajta vagyok az ugyon, hogy valamikor a tavoli jovoben lesz nehany teglafal a hazunkban.

(mellesleg azert nincsenek itt tegla es beton hazak, mert azok azonnal osszeomlanak egy foldrenges eseten, mig a fahazak meginognak, de megmaradnak)

1 comment:

  1. Vegyes érzelmeket váltott ki belőlem az a posztod... egyrészt átérzem, hogy mennyire hatalmas szívás a felújítás, különösen, hogy ilyen hosszan elnyúlik és felemészti az összes szabadidőt. Ugyanakkor az a helyzet, hogy a saját házatokat újítjátok, ami miatt iszonyatosan irígy vagyok! :D Szóval, gratula és kitartás az előttetek álló hosszú úthoz!

    ReplyDelete