Thursday, December 26, 2013

megszereztem egy lemezt,

amit sosem gonoltam volna. de haladjunk csak sorjaban. tpz kerdezte mifele lemezjatszom van. hat ilyen:

yamaha yp-211

sokaig egy dj lemezjatszom volt, ami nem igazan illett ebbe a hazba. igy nezett ki. mikor megerkeztunk ide harom eve, hamar akartam venni egyet es az aprohirdetesekben azt talaltam 100 dollarert. nem panaszkodhatok ra, semmi problemam nem volt vele, de mar regotaszerettem volna egy mas stilusu lemezjatszot, ami jobban illik az otthonunkhoz. 


ez a yamaha a thrift storebol van. egy idos neni hozta be, mondta, hogy sajnos mar nincsen kedve lemezeket hallgatni, de minden rendben van vele, remeli valaki majd hasznat veszi. dobozostul hozta, tenyleg viszonylag tisztesseges allapotban. viszont nem volt vele minden rendben, a teszterunk mondta is, hogy igy nem lehet kitenni.
a helyzet az, hogy ha a kezunk ugyebe kerul ruha, haztarasi eszkoz, borond, elektronikus cucc, stb, aminek hibaja van, akkor azt ki kell dobjuk, mert nincsen arra kapacitasunk hogy megjavitsuk, megvarrjuk, kimossuk, megragasszuk azokat. igy is alig birjuk tartani a tempot a beerkezo adomanyokkal. tehat ezeket a dolgokat vagy kidobjuk, vagy ujrahasznositjuk, vagy tovabbkuldjuk egy masik jotekonysagi szervezetnek (az udvhadseregnek), akik kitesznek ruhakat, amiken van folt, vagy hianyzik egy gomb, esetleg kicsit tepett. illetve azt is lehet, hogy mi, az alkalmazottak, megvesszuk ezeket bale(lim-lom) aron, azaz 25 centert. ennyit fizettem ezert a lemezjatszoert en is, aztan elvittem megjavittatni egy szakemberhez, aki 50 dollarert teljesen helyre is pofozta. azota is nagyszeruen szolgal, aminek vegtelenul orulok.

a polcon a lemezek termeszetesen kategoriakra vannak osztva. van jazz es blues, komolyzene, sok vilagzene, soundtrack albumok, spoken word albumok, pop-rock, gyereklemezek, elektronikus zene, pszichedlikus rock es termeszetesen nehany magyar lemezem. ez itt a jazz es blues szekcio.


a vilagzenei blokk (ez az egyik kedvenc lemezem, gitarzene valogatas a sahelbol). japan, hawaii-i, szlav, skandinav, francia, olasz, perui, etiop, egyiptomi, mexikoi, filippino lemezek vannak itt illetve nehany amerikai indian lemez, amit ajandekba kaptam egy dilertol.


pop-rock (leonard cohen, neil young, beatles, doors, nancy sinatra, bob marley, tom waits, devandra banhart, eels, stb), hatterben a meselemezekkel (the fox and the hound es mas disney lemezek)


hah! ime az egyik kedvencem. ezt persze rendeltem, nem is keves penzert, de nagyon szerettem volna egy magyar albumot ami visszahozza az egyetemi eveimet. sokaig keresgeltem, de tudjatok az a helyzet, hogy amikor mi felnottunk szinte senki nem preselt mar zenet lemezre. se a kispal, se a quimby, se a colorstar, se a masfel, se az amorf ordogok, se a 30Y, se a hiperkarma. mindossze a korai oromnek van ket lemeze, amin persze rajta is tartom a szemem, es ha megfizetheto aron latom, akkor rendlem is.
yonderboi viszont kulfoldon lett sztar, neki termeszetes volt bakelittal inditania. egyebkent a mai napig tok jol tartja magat ez a zene, igy lemezen hallgatva, ilyen sok ido utan arra jottem ra, hogy egyszerre gyerekesek es profik ezek a melodiak. valoszineleg ezert is zsenialis ez az album.



egy picit hazudtam, ugyanis az elso kispal album kijott lemezen.


a gyujtemenyem eke, a legbecsesebb lemezem. 1991-ben nyomtak belole 500 peldanyt. ahogy az anekdota tartja, a boritora akartak rajzolni egy pocsot, meg egy pinat, de ez utobbit elszurtak. az hagyjan, masban is hibaztak, ideznem is mivel nyit a dalszoveg inzert:

"Ez a Rocker Records elso produkcioja. Nyilvan a kezdeti nehezsegekbol kifolyolag hibakat is elkovettunk, amiert elnezest kerunk. A B-oldalon feltuntetett hat szam helyett het szerepel. Kedves vasarloink fogadjak sok szeretettel a zenekar es a kiado ajandekat, az Orjaratot.

Kispal es a Borz, Nagy Fero"
ezutan a Rocker Records kiadott meg nyolc lemezt, aztan megszuntek. iden nyarig nem is tudtam errol a lemezrol, ugyanis se ebayen, se discogson nem lattam soha kispal lemezt. viszont amikor otthon voltam, budapesten bementem Laci Bacsi lemezboltjaba, ahol atporgettem a magyar lemezeket (a szozatot es a himnuszt kerestem ujevre, meg is talaltam) es nem hittem a szememnek amikor meglattam hogy igenis van kispal lemez! aztan az arat sem akartam igazan elhinni, 22000 forint volt. azota lattam egy masikat is elkelni a vateran 36000 forintert.
beallitottam a discogs keresojet arra hogy figyelmeztessen, ha valaki folteszi ezt a lemezt eladni. igazabol nem szamitottam semmire, de par honapja egy volt magyar dj foltette ezt a lemezt 25 euroert... es most mar az enyem! ez a legnagyszerubb karacsonyi ajadnek amivel valaha megleptem magam. ott is a helye, a favorit albumaim elejen.


viszont karacsonyi kiegesziteskent kaptam meg valamit. Nick, aki elkoltozott most mar kaliforniaba megkerdezte, hogy akarom e esetleg a retro hangszoroit, ugyanis mar nincsen kedve cipelni oket magaval. kis egyeztetes utan Christyanne-nel mondtam is neki hogy igen. (bizony-bizony, a jo hazassag egyik titka, az egyeztetes)

soha nem lattam meg ilyen hangfalakat. omnidirekcionalisak, azaz minden iranyba szolnak. erdekes lesz majd bekotni oket es meglatni hogy ez milyen is valojaban. mindenesetre elegge brutalisan neznek ki:

5 comments:

  1. Gratulálok a gyűjteményhez! :D Az a hangszóró egészen egyszerűen zseniálisan néz ki, biztosan nagyon jól szólhat. A Kispál albummal nem csak az volt az egyetlen elbaltázás: az eredeti címe az volt, hogy Napozz holdal. (aminek van valami értelme), és ez lett lecserélve a jóval érthetetlenebb, de sokkal "kispálosabb" Naphoz holdalra. :D A pszichedelikus rock polcon milyen lemezeid vannak? Ha valami nagyon jót akarsz erről a vonalról, akkor a Samsara Blues Experimentet szemmel tartod! http://www.youtube.com/watch?v=U4ZzJIvv7Es

    ReplyDelete
  2. van ott egy nagyra becsult Can album (soon over babaluma, http://www.youtube.com/watch?v=uXm-Xco5BWA&list=PLWflZMjY834cL3imBpIFzd32O84tdm3hV), laurie anderson, dr john, harom jefferson airplane, egy burmai valogatas (ami bevallom, nekem tul sok), meg az egyik neail young albumot is ide sorolom. igazabol a poprock polcra teszem, mert annyira kristaly tisztan nem kulonulnek el, mint a masik kategoriak.

    ReplyDelete
  3. eléggé dalek-szerű a hangfalszetted...

    ReplyDelete
  4. most lefaszoztad a hangszoroimat?!

    ReplyDelete
  5. amit kifelejtettem dani: Andy Warhol presents The Velvet Underground. az elso es legjobb lemezuk. na azt piszokul szeretem.
    http://www.youtube.com/watch?v=Zw4tHPUK6ig

    ReplyDelete