Wednesday, January 2, 2013

2012

nem volt a legkonnyebb ev. tegnap ejjel azert elbucsuztattuk, meg ha nem is valami tulzottan felspanolt allapotban. egyre kevesbe erdekel az ido mulasahoz kotott szimbolikus jelentosegu napok jovese, menese. semmi kulonoset nem ereztem tegnap, talan csak annyit hogy most mar (12:15-kor) haza kell menni, mert a) tobb whiskey nem fogok elbirni, b) meg kell hallgatnom a magyar himnuszt otthon. errol jut eszembe, most mar nagyon is szuksegem lenne egy himnusz es szozat hanglemezre.
ami megis maradando emlek lesz a tegnap esterol az az, hogy Sarah es Brian lakasan, (akik a harom Anna Bananas kocsmat mukodtetik itt Portlandban) az also szinten remekul mulattuk az idot kettejuk 13 eves fiaval, Dylannel. a kertben hideg volt, a konyhaban sok volt az ismeretlen, az alagsorban viszont van egy bar, ami mogott Dylan pultozott, amikor a buliban jelenlevo ket masik gyerek (Emme es egy baratnoje) engedte ot. mi kislanyos zavarunkban lementunk oda korulnezni Cvel, beultunk a pult ele, es Dylan azonnal elkezdett mixelni egy Lemon Twist Martini-t nem kis meglepetesunkre. aztan elkezdtunk dumalni es kiderult hogy mar 7 eves kora ota kever italokat. elegge szurrealis kis este lett belole, foleg hogy 10 percen belul mar a masodik vilaghaborurol beszelgettunk. nagy arc ez a Dylan!

no de lassuk mit is hozott ez az ev nekunk.

a legstresszesebb este:
marcius 13. (nem aludtunk otthon)



a legfelemelobb este:
november 4. (barack obama ujravalasztasa)

a leginkabb biztato nap:
oktober 16. (az elso napom az uj munkahelyen)

a kedvenc kertitorpenk:


amire a legtobbet koltottunk (alberlet, festes, padlozas, belso atalakitas, szigeteles, kert), hat az az otthonunk termeszetesen.


a legnagyobb csalodast az iden az elozo munkahelyem, a northwest filmcenter volt. masfel evig voltam naluk (gyakornokkent, helyetteskent, mindeneskent, stb). oszinten szerettem volna itt rendes karriert csinalni, de kiismertem oket es megundorodtam az belso politikajuktol, illetve arra is rajottem hogy nem becsulik, se a lojalitast, se a tehetseget, se az alkalmazkodokepesseget. ugy tunik pusztan egy dolog fontos nekik, megpedig az olcsosag. azt viszont csak ideig, oraig turheti az ember, aztan muszaj tovabblepni. az utobbi fel evben a 12 alkalmazottjukbol egyet kirugtak, heten meg otthagytak oket. ezek kozul voltam en az egyik. elszomorit amikor erre gondolok, de nagyon konnyu volt a tavozas, sot, alig vartam. ugyanigy volt Ted, Brian, Jon, Peter, Laurel es Jessica is.  

a legnagyobb fordulatot ott vettem az evben, amikor ujbol elkezdtem egyetemre jarni. februarban. es rogton az elso tanarom meg ha indirekt modon is, de igen komoly hatassal volt a eletemre. neki koszonhetem, hogy most egy uj karrier fele hajtom a szekeret. koszonom scott e page!

viszont iden is kimaradtunk egy eskuvobol, ahol igazan ott lett volna a helyunk. zsofi es bence egybekelesere gondolok.

ujra talalkoztam (megha csak facebookon keresztul is) Danival Tokodrol, aki most a University of California-n doktoral, San Franciscoban. mellesleg itt blogol.

a legujabb szokasom, hogy ha talalkozuk veluk, akkor adok a hajlektalanoknak naponta egy ket, esetleg harom dollart. nem sokkal a munkaba allas utan jott ez. most erzem magunkat olyan biztonsagban, ahonnan ezt gondolkodas nelkul megtehetem.  

a legbonyolultabb nemzetkozi a problema, ami komolyan zavart ebben az evben a kozelkeleti helyzet. sziriat, irant, izraelt es palesztinat ertem ide elso sorban, de azt is elkeserito latni, hogy az arab tavasz jellemzoen nem a nyarba vezetett, hanem azonnal az oszbe. tavaly kina nemzetkozi szerepen trippeltem ilyen rosszakat, mint iden ezeken.

az egyik legnagyobb sikerem az volt, hogy vegre, egy ev huzavona utan vegre magyarorszagrol kitelepult vagyok papiron is, azaz a NAV nem csesztethet tovabba az otthoni TB kotelezo fizetesevel.

a legszomorubb talan Jon Roberts baratunk halalhire volt. a masik meg ben gazzara-e, akit a huszadik szazad egyik legnagyszerubb szineszenek tartok.

az egyik leghasznosabb kitero a free geek volt.

a idei kedvenc utcai kajam(streetfood) - korean burrito

legkedvesebb kedd reggeli idotoltesem, munkabement elott, a riszpekt haz heti adasanak abszolvalasa. koszonom tbg, gergo es miki! 


az uj hazamban pedig a National Public Radio lett igazan jobaratom, illetve a BBC World Service.

es akkor jojjenek a konnyebb temak:

mozi

a legjobb es egyben egyetlen magyar film, amit az iden lattam az a Torinoi lo

az idei ev legerosebb filmje a The Master volt.    

es az ev hozzam legkozelebb eso: Magic Boys

zene

minden honap utolso szombatjan elbuszoztam es/vagy bringaztam a varos masik vegebe, meghozza reggel hatkor, hogy elsokent erkezzek Jim cimoram mini-lemezvasarara. dollarokert vettem a jobbnal jobb lemezeket, hallgattam ajanlasokat, tanultam a muveltebbektol, sot neha kaptam is nehany lemezt, meg hat az ingyenkupacol is fantasztikus dolgokat huztam elo magamnak. havonta 20 lemezt vettem, ez volt a budzse. borzasztoan halas vagyok, hogy ott lehettem, ez volt az en kis tempolmba jarasom, a celegyenesem a honap vegen, az egyetlen luxus amit megengedhettem magamnak. a gyujtemenyem fel akkora sem lenne ha ez kimaradt volna. 

az elso hanglemez, amit teljes aron vasaroltam meg:

a kedvenc magyar lemezem

a legtobbet hallgatott lemezemen 

televizo

iden lett egy uj kedvenc szineszem. holgyeim es uraim, ime a zsenialis, hatlamas, es megkerulhetetlen michael shannon akibe lenyegen annyira bele vagyok esve, amennyire ez lehetseges tolem (boycrush). 




persze ez nem jelenti azt hogy barmennyire is hutlen lettem volna a masik idolhoz



illetve hozzajuk


mar csak a kedvenc konyvem maradt, ami az iden A Storm of Swords az A Song of Fire and Ice sorozatbol.


-------------------------------------------------------------------------
tartalmas egy ev volt ez. 

1 comment:

  1. Már régebben is meg akartam mutatni egyik kedvenc jelenetemet a Family Guy-ból az NPR kapcsán: http://www.youtube.com/watch?v=yqQRi9zpS0o

    Erika szerint az NPR olyan, mint a Kossuth rádió, csak 5x lassabb. :-D Mi is rendszeresen hallgatjuk (többnyire hétvégi punnyadás vagy főzés közben), de van, hogy kínomban röhögök a "tempón". De azért egy-két érdekesebb műsort el lehet rajta csípni.

    Az évhez gratulálok, nagyon szépen haladtok a házzal minden nehézség ellenére. Riszpekt.

    ReplyDelete