Sunday, November 18, 2012

politikai tartalmu iras

hagyd ki, ha csak bosszant.

bajnaiek ugyanazt a retorikat hasznaljak, mint orbanek, azaz aki nincs velunk az ellunk van. erdekes hogy mekkora hangsulyt kap az egyutt szo, mind a ketto oldalon.

NER vs. E2014

mind a ket fel azt vizionalja, aki igaz magyar, igazi valtozast akar, az csak vele szavazhat egyutt. mivel az E2014 nyilvanvaloan az mszpvel es/vagy gyurcsannyal egyutt hozna el a kozos viziot. ezt csak a vak nem latja. szerintem pedig nem kerdeses, hogy ettol olyan tavol kell maradni, mint a gazai ovezettol manapsag.

az en allaspontom eddig sem volt titok, most is kimondom kereken: nem utalom jobban orbant es az o rendszeret mint gyurcsanyt es az mszp-t. persze ha nagyitoval nezem, akkor latom hogy az egyik tamogatja a GMO alapu mezogazdasagot, a masik meg nem (es akkor ezzel vagyok), illetve hogy az egyik csak a koszinhazakat es a nemzeti erdeku filmgyartast tamogatja, mig a masik a szubverziv fuggetleneket es radikalisokat is (akkor meg veluk vagyok). persze mindig az a rosszabb amelyik eppen hatalmon van, es ez most a fidesz, de ettol nem szabad megengednunk magunknak, hogy elfejetsuk a nyolc evnyi mszp-s gazdasagi amokfutast es a belpolitika tragikus bohozatta sullyeszteset.

ha az lmp tegnap besorolt volna az E14-be, azzal egyreszt kiprostitualta volna magat, masreszt pedig (nagy valoszinuseggel) ala is irta volna a halalos iteletet, ahogy magyarorszagon ez a pici alkupartokkal tortenni szokott (fkgp, szdsz, kdnp). persze trukkos a helyzet, hiszen a mostani felallas szerint a millanak is nemet mond ezzel a lepessel, ami valojaban egy alulrol epitkezo civil alternativa volt egeszen addig amig bajnait a zaszljara nem tuzte. 

bajnai szemelyevel en is dilemmaban vagyok. azt latom hogy sokan fenntartasok nelkul sorolnak be melle, es megvallom eloszor nekem is szimpatikus alternativanak tunt, hiszen a 2009-2010-es kormanyzasa alatti gazdasagi tuzoltas vegett, illetve hogy a miniszterelnoki fizeteset visszautalta az allamkincstarba. aztan megkerdeztem egy lmp-s baratomat mit is gondol gordonrol, mire o lenyegeben azt irta meg valaszul amit az atlatszo.hu is par hettel kesobb. ezt.
tovabbra sem vagyok teljes mertekben elhatarozott abban, hogy mit gondoljak rola, de mivel ugy latszik bajnait most is csomagban kapjuk (a szoci elittel egy csokorban), keptelen vagyok ot tamogatni. 

---------------

most azt latom az interneten a kommentekben hogy az lmp besorolt a fidesz melle, nem fontos nekik a magyar demokracia, az orszag sorsa. szamomra ez meg nyilvanvalobba teszi az lmp dontesenek tisztasagat. kivul kell maradni ezeken a polgarhaborus aknamezokon, ahol csak feketeben es feherben latnak az emberek. ez nem kritikus, hanem reakcios gondolkodasmod - ettol folosleges varni a magyar kozelet es belpolitika megvaltasat.

azert hulye en sem vagyok, nem ringatom magam abban az illuzioban, hogy az lmp a jelenlegi helyzetet nezve, illetve az eddigi palyafutasat figyelembe veve, kormanykepes ero lenne. ahhoz addig nem lesz eleg szavazojuk, amig ez a leegyszerusitett, sarkito, populista diskurzus uralja a magyar kozbeszedet (meg persze a ket elit part), sot talan azutan sem. ugyanakkor szerintem nincsen tiszteletremeltobb annal, ha valaki nem veti szemetdombra az elveit meg ekkora nyomas alatt sem.

No comments:

Post a Comment