Friday, February 15, 2019

amugy viszont

nagyon le vagyok terhelve. ugyan nem dolgozok sokkal tobbet a 40 oranal, de komoly kihivas egyaltalan csak erteni azt a szakzsargont, kiismerni a rendszert es felismerni az elvarasokat, amik a Daimlernel vannak. azt hiszem mar atlendultem a holtponton, egyre erosebbnek erzem magam a szerepemben. nehez volt ide eljutni, mert a kozvetlen munkatarsam es mentorom, Tiffani, egy brutalisan nagyot vallalo es teljesito no. nem csak kivulrol, de helyi mercevel nezve is irgalmatlan tempot diktal abban a szerepben (Mernoki Minoseg-biztositai Ugynok), amiben engem is treniroz.

az elejen aligha tudtam lepest tartani vele, olyan mely volt a viz, hogy csak kormoltem amit hallottam az uleseken, ahova Tiffanit kisertem, hatha valami ragad ram. persze semmit sem ertettem abol ami korulottem zajlott.
- mi az hogy 21 pin service jumper harness?
- mi az a PPAP?
- mi az a Valeo? Ja hogy az egy beszallito, akkor jo.
- mi az hogy armature es mi koze az abalktorlo motorjahoz?
- hogyan mukodik a legkamra alapu fekezesi rendszer?
- milyen sale/family/gen/calc es egyeb kodokkal dolgoznak a mernokeink?
- miert?

voltak olyan napok, amikor egyszeruen ki kellett mennem a folyopartra setalni, mert majd beleorultem a sajat tudatlansagomba es ennel fogva hasztalansagomba. nagyon bosszanto volt, meg akkor is ha mindenki nyugtatott, ne aggodjak, mindenki atmegy ezen, kb egy evig tart a dolog.

most vagyok fel evnel es az utobbi honapokban kezdek talpra allni. egyre jobban atlatom a strukturat ami korulottem van, megertem a folyamatokat, es Garrettnek hala (aki minden heten egy egy oran keresztul tanit), kezdem megismerni a termeket is. most peldaul azt magyarazta el, hogyan mukodik a tolato lampat mukodteto mechanikus kapcsolo es hol vannak rajta a lehetseges problema forrasok a viz es olajszivargasok miatt.

sot, kezdek viccelni is a mernokokkel, van amelyiket mar en ugratom. Tiffanival pedig megtanultam, hogy siman "megall, hat lepest vissza!"-t kialthatok, amikor elveszitem a fonalat. azokat az uleseket amiket vezetek, egyre sikeresebbnek erzem, jol haladunk a problemamegoldasok utjan.

de hogy mit is csinalok? anyumnak tengap megirtam, kb igy lehet osszefoglalni:
"Teherauto tervezo mernokoknek segitek strukturalt problema megoldasban. Azaz rendszerszeru adat es hibaelemzessel, a kereszt-funkcionalis csapat iranyitasaval segitem a munkajukat, abban hogy a kritikus jellegu meghibasodasokat ne a felszinen, hanem a gyokeruknel kezeljek. Ha sikeresek vagyunk, akkor fel/egy/ketto ev mulva nem kell majd ugyanazon a probleman dolgozniuk megint es megint."

No comments:

Post a Comment