Monday, December 31, 2018

2018

az evemet ativelo foszal:
Daimler Trucks North America
- a fene se gondolta volna, hogy en barmikor is egy nemet(!) teherauto gyarto (!) multinal (!) fogok dolgozni, foleg nem a vilag masik felen. az meg aztan meg annyira sem, hogy mennyire helyemen fogom itt erezni magam.

2017 decembereben, amikor jelentkeztem a gyakornoksagra, meg egy kicsit huztam a szamat, hogy majd persze en milyen kivulallo leszek ebben a corporate kozegben, de legalabb eltanulok nehany skillt. most meg:
- egesz csaladot eltarto fizetesem van es egy teljesen uj karrierem
- oszinten tamogato es segito munkatarsaim, sot majd  egyszer talan-talan azt is mondthatom baratok mint Jonathan, Andrew es Garrett
- szimpatikus es szinten mindenben tamogato kozossegem (Pennytol Tracyig, Kelseytol Daveig, Petertol Tyig)
- van evi 4+1 het szabadsagom, aminek az idei hazalatogatast koszonhetjuk
- olyan emberileg es szakmailag nagyszeru (fo es fo-fo-)fonokeim vannak, akik (kesz dobbenet!) egyszeruen motivaljak a maximalis teljesitmenyt
- es termeszetesen egy nagyon nehez, diverz es nagyfiu munkam van

most pedig vissza az evi rendes szamveteshez


Lenke
- valtozott a legtobbet iden
- masfel eves es nagyon cuki
- mondogat angol es magyar szavakat
- a teljesen ertheto szavak szama negyven
- igyekszik olyan hangos lenni mint Eszme
- tud dobbantani a labaval ha valami nem tetszik
- szeret eltenni, becsukni dolgokat, hogy rend legyen
- szeret tancolni es sok minden masban is utanozza a noveret
- felmaszik mindenhova, ahol erre lehetoseget hagyunk veletlenul




Eszme
- kislany kicsit nagyobb kislany lett
- negy es fel eves es szinten nagyon cuki
- hu de nagyon hangos es milyen sokat beszel
- sokat beszel magyar baratairol, a csaladrol meg a nyarrol
- meg ket Eszmeism-et hasznal rendszeresen: "turday" es "pizcause"
- imad festeni, olvas(tat)ni, tancolni - foleg Dolly Partonra mostanaban
- meg mindig hercegnokrol almodozik, de mar kezd kicsit csitulni a dolog
- heti negy napot jar suliba es mostanra letisztult hogy Remi a legjobb baratja
- viszonylag jol tartja a magyarjat, bar mar csak neha beszel egesz mondatokban es joval egyszerubben mint a nyaron

Christyanne:
- koszoni, nagyon jol van otthon Lenkevel
- elkezdte belepni az egesz hazat novenyekkel
- szerzett uj baratokat iden, Remi, Eve es Mara szuleit
- megmondta az ev elejen, hogy most idealis haza menni a nyarra
- aztan pedig be is vallalta az egy honapot nelkulem, egy honapot velem
- megszervezte a konyhank felujitasat es most ujbol Eszme szobajan dolgozik
- jobbara ki van merulve az anyasag kihivasaiban (alvashiany, etkezesek kihagyasa, egy vagy ketto gyerek allando felugyelete)
- megis ez a legjobb munkaja, ami valaha volt
- a kertet viszont pihetette egesz evben

en:
- majdnem lealltam a bloggal
- amerikai allampolgar (is) lettem
- nem barkacsoltam semmi komolyat
- nem csinaltam egy egyetemi kurzust sem
- nem olvastam egy konyvet sem (Christyanne sem)
- a szaunazasra viszont teljesen raalltam (Nathannak hala)
- egesz evben biciklivel jartam munkaba (szelben, esoben, hoban)
- orultem nagyon hogy itt volt Atesz es Edo, jovore meg talan Szilard
- megfogadom, hogy jovore mar vasarnap kivasalom a heti ingeket, nadragokat

fenykepezes
- rendes hobbi lett a fenykepezes idenre

 
- elmerultem a regi manualis pentax lencsekben
- szereztem is es vettem is nehanyat kiserletezesre
- es vegre nyomtattam is ki kepeke
- ide jon majd holnap az idei kedvenc kepem

zene
- az idei kedvenc dalom: Vashti Bunyan - Train Song


- egyszer sem voltam lemezt turni 
- ezert elkezdtem uj lemezeket vasarolni a discogsrol
- meg is van a harom album, amivel Dani kinyitotta a vilagomat 2001ben
- az elso es a masodik Thievery Corporation album, illetve a K&D Sessions
- ami pedig rettenetesen izgalmas most, a ManaMana kiado heteken belul kiad egy ketlemezes Masfel osszefoglalot, Merites cimmel


Kesztolc/Nemeshany
- a faluban olyan jol elvoltunk, hogy le is mondtuk az utolso heti utat Szegedre
- nagyon koszonjuk mindenkinek aki idot szakitott rank, sot utazott is ehhez
- ket talalkozom nem jott ossze iden, Turcsan Szabival es Kain Tamassal
- viszont talalkoztunk Suveges Danival es meglepetesre Samai Anrissal
- C-vel el tudtunk menni parszor biciklizni, aminek nagyon orultem
- sokat jartam ejszaka fenykepezni, de meg nem vagyok jo benne
- Eszmevel megmasztuk a Magosit es felmentunk a Nyeregbe
- 2020-ban elmegyunk a kicsit tavolabbi Holdvilag Arokba is 
- halas vagyok, hogy Eszme jarhatott ovodaba Kesztolcon
- a gyerekek nagyon befogadoak es kedvesek voltak vele
- a konyvtarba is jartunk hetente kolcsonozni 

ami viszont nem jott be
- az orulten veszelyes vezetok az utakon 
- a meglepoen magas legszennyezettseg az orszagban
- hogy egy vega vagy vegan sokaknak meg mindig ufo faluhelyen

----------------------------------------

ez egy nagyon teljes ev volt, lathatoan alig jut mar idom arra hogy itt idot toltsek. mindent osszevetve viszont nagyszeruen vagyunk, orulunk annak ami megadatik, illetve annak amiert megdolgozunk kemenyen. a gyerekeink egeszsegesek elevenek es talpraesettek. az itteni kozeg, amiben elunk nagyon baratsagos, es az otthoniban is szuperul helyunkon voltunk.

1 comment:

  1. Nagyon jó volt veletek lenni idén, és alig várjuk a következő alkalmat! Szeretünk titeket, és hiányoztok ❤️ Legyen a 2019 is olyan jó évetek, mint a tavalyi volt!

    ReplyDelete