Sunday, February 11, 2018

holnap lesz az utolso

muszakom az egyetemen. iden harom hetet dolgoztam, harom hetet voltam szabadsagon itt. kozben pedig januar masodika ota dolgozok a daimlernel. tehat volt harom het amikor a damileres 8 ora utan egy muszakot meg az egyetemen is dolgoztam. orulok, hogy ennek mindjart vege.

osszesen harom evet dolgoztam a University of Portlandnel. nehezen indult, de vegul nagyot lenditett az eletunkon.



szemetszedessel kezdodott, aztan ujra elkezdtem egyetemre jarni, majd audio vizualis technikus lettem, vegul pedig az egyetemi tanulmanyaimnak hala, most egy teljesen uj karrier kuszoben allok. kozben ket jo kis csapat tagja lettem. eljtottam a minimalbertol annak duplajaig, es az egesz csaladnak tudtam hoztam az egeszsegbiztositast. aztan meg Eszme ovodajat is kedvezmenyesen tudtuk fizetni, ugyanis adozas elotti juttataskent tudtam kivenni az erre szant osszeget a keresetembol.

javitottam podium technologiat, projektorokat szereltem fol a plafonra, videokat es hanganyagot vagtam, munkafolyamatokat optimalizaltam, hangszereltem egy neha, illetve kitanultam az audiovizualis jel utjanak minden lehetseges problemajat. a campuson olyan jo hiru technikusa lettem, hogy a rektor rendszerint haton veregetett az utobbi egy evben amikor talalkoztunk. kitanultam a szakmat, olyan technikai szinten, hogy a kovetkezo lepes mar egy komoly karrier kezdete is lehetett volna (erintokepernyos kontrol panelek programozasa), jo kereseti potenciallal, de beszukitve az AV piacra. mindekozben meg egyre jobban szoritott a cipo (meg ha szepen ki is volt fenyezve).  


de ami igazan jol sikerult az az ujraiskolaztatas. nem gondoltam soha, hogy en majd uzleti IT kepzest fogok valaha is csinalni. de mivel nem volt semmi mas, ami erdekelt volna a mesterkepzesek kozul (nover-, mernok-, teologus-, szinhaz-kepzesek, meg kommunikacio szak), hat maradt ez. aztan kiderult hogy egesz jo erzekem van hozza - legalabbis ezen a szinten. kanyitok a programozashoz, az adatbanyaszathoz, mi tobb meg a statisztikahoz is. fene se gondolta volna. 

epp a minap beszeltem Nathannel, aki emlekeztett ra, hogy harom evvel ezelott, mikor meg a szemetet szedtem a kollegiumok alagsoraban, aztan elkezdtem ezt a kepzest es mennyire elveszettnek ereztem magam benne. nana, hiszen jottem en egy kelet-europai bolcseszkarrol, kozepbalos ideologiakkal megtomve, a magam megvilagosult globalizaciokritikus gondolkodasaval. ez nem veszett el menet kozben, sokkal inkabb az a helyzet allt elo, hogy megtanultam, lehetek a kapitalizmus hasznos resze is, meghozza ugy hogy kozben a szegenysegtol is bucsut veszek. most pedig eltokelt celom a megujjulo energiaforras iparagban fogok dolgozni par even belul, amihez kozom se lehetne, ha ez a kepzes be nem fogadott volna.

mindez szuperul allt egybe a munkabeosztasommal, ami esti volt leginkabb. igy pedig nem csak hogy napkozben otthon tudtam lenni Eszmevel, de estenkent (amikor nyugis volt a melo) meg hazit irtni, tanulni is volt idom az egyetem szamlajan. az hagyjan egy csomo fotos tanfolyamot is elvegeztem.

ennek ellenere, az utobbi fel evben mar nagyon mehetnekem volt. vilagossa valt, hogy a munkam bizonyos korulmenyei (amiktol a falra tudtam maszni sokszor), egyszeruen nem fognak valtozni soha, es a szakma sem fog adni semmit a kovetkezo karrieremhez.

ugyhogy most konnyu szivvel fejezem be ezt a szakaszt.

halas vagyok
- Reginanak ez elvezetes vitakert
- Marconak a nagy rohogesekert
- Scottnak a munkatarsi tiszteletert
- Dr. Eomnak es Dr. Gudigantalanak a kihivo orakert
- az PSOB admin lanyoknak az utbaigazaitasert
- Mikenek mindenert
- Billnek es Seannak a tisztes munkaert
- Briannek azert, hogy vele egy kicsit ujbol bolcsesz lehetek
- Leahnak a kozos dolgozatokert
- Bognar Patricia fotos konyvtaraert
- Mirzanak a kelet europai hangulatert
- Dannek azert, hogy masodjara folvett erre az allasra
- Jimnek es MaiDouanak az ugyes kozos melokert
- a campus mokusainak, nyulainak es madarainak a batorsagaert
- a ket ev Mac hasznalatert
- a szerszamos taskamert
- a szuper vegetarianus felhozatalert a Priest's Dining roomban
- a csavarhuzo szettert
- a kivalo diakmunkasok segitsegert
- azert hogy egesz vegig biciklivel tudtam munkaba jarni











No comments:

Post a Comment