Tuesday, February 6, 2018

2017

nagyon suru ev volt. minden fronton, csalad, haz, munka, vilag es a tobbi. az elozo, jol megirt bejegyzesem elszallt, ugyhogy most jojjon sebteben osszettakolt verzio:

- megszuletett Lenke Villo Junius 26-an. otthon, a nappaliban felallitott (felfujt) medenceben. Eszme vegig velunk volt, es nagyon jol viselte ez az amugy irtozatosan intenziv esemenyt.


- Lenke, akarcsak a novere, egy mosolygos, nevetos baba. amiben kulonbozik a ket gyermek, az az hogy Lenke szeret (el)aludni es amint kibujt az also ketto foga, azonnal rakapott az evesre is.

- Eszme szereti a magyar, illetve magyarra szinkronizalt rajzfilmeket. Bogyo es Babocat, Vizipokot es Peppa Malacot nezi sokat, es ez meg is erzodik a szokincsen, ami egyre jobb. ez nagy segitseg, foleg hogy nekem mar csak szorvanyosan van idom ot tanitani.

- Eszmenek beepitettunk egy szobat, aminek a falait en fejeztem be. nem volt se konnyu, se olcso, de nagyon hasznos hogy van egy ejto kozottunk.

- egy ideje mar en alszom Eszmevel, hogy ne riadjon fol az ejszaka kellos kozepen egyedul. mert ha felriad, es stresszel, akkor bizony felveri az egesz hazat. ejjel kettokor, haromkor.

- Christyanne otthagyta a munkajat. a szules utan meg harom hetre visszament, aztan ugy dontottek kozosen, hogy jobb ha ennek vege. nem is baj, mert gondolkodasmodban es donteshozatali mechanizmusban komoly osszeferhetetlensegeik voltak. es most ovatosan fogalmaztam.

- en beadtam a jelentkezesemet az amerikai allampolgarsagra.

- anyum egyszer volt itt, hugom ketszer. ezt se lattuk jonni.



- elkezdtem rendszeresen olvasni a kesztolc.hu-t. a minap peldaul nagyon felspanolt, hogy megtudtam, lesz egy bicikliut ami osszekoti Kesztolcot Doroggal, es egy kicsi erdon keresztul fog menni.

- a baratainknal is megindult a masodik menet. Danieknal megszuletett Oliver, Katikaeknal Katus, Benceeknel nemsokara jon Zsiga. neha elmorfondirozunk rajta, hogy milyen, jo is lenne ezt otthon, egyutt csinalni. aztan persze itt maradunk a fenekunkon.

- Nathan, a szembeszomszed, epitett egy szaunat. hat ez nagyot dobott az eletszinvonalamon.

- Nathan, a szembeszomszed ismet, elmondta, hogy a Vestasnal dolgozik, es hogy mi is az. azota tudom, mire akarom feltenni a maradek munkas eveimet. a szelenergia iparban fogok dolgozni, legkesobb ot even belul - gondolom ez most.

- Eszmet eleg sokszor szivatgattak a szomszed gyerekek iden nyaron. mivel o a legkisebb kozottuk, ot mindig konnyu kerulgetni, kicsit gunyolni, vagy mondjuk rabizni azt hogy o legyen a hunyo a bujocskaban, a fogo a fogocskaban, annak minden eselye nelkul hogy elkapja, megtalalja a tobbieket. ez sokszor nyilt szini szivatasban jelent meg, elszaladtak elole, az orrara csaptak az ajtot, vagy eppen negyed oraig elbujtak elole a tobbiek, mikozben o volt a hunyo, stb. amikor konkretan csesztettek ot, es sirva fakadt, lattam hogy mi tortenik es majd felrobbantam. ugyhogy az utobbi fel evben mint egy rendorhelikopter korozok felette amikor vagyunk vendegsegben valamelyik szomszednal az utcan. ez elegge ramaty dolog.

- hogy ezt tovabb fejtegessem, addig mennek jol a dolgok, amig egy jatszotars van a kepben. amint mar ketto, akkor altalaban azok ketten (az idosebbek) elkezdenek bandazni, kizarjak Eszmet a jatekbol, vagy akar be is zarjak egy szobaba. jellemzoen ez Katie, Coco, de akar Eiley, vagy Remi is lehet. ugyan errol mar beszeltunk a szulokkel, kijavitottuk a gyerekek viselkedeset, de ettol meg nagyon szomoru ez az egesz.

- viszont amikor csak ket gyerek akkor nagyon jol mennek a dolgok. ossze is baratkoztunk Brian csaladjaval, Tara csaladjaval es Sarah csaladjaval.

- az hagyjan, Briannal moziba is szoktam jarni. amolyan "boy-date" szeruen: kivalasztunk egy filmet, elmegyunk megnezzuk, aztan egy hetig hallgatjuk a felesegeinktol, hogy mar megint nelkuluk voltunk randizni.

- vettem 0.35 etheriumot. egyelore ez nyeresegesnek bizonyult.


na jo, de mi van a suliban meg a karrierrel?

- harom kurzust csinaltam iden, mind a harmat kivalo eredmennyel. a tanaraim nagyra tartjak az eredmenyeimet, foleg a mellett, hogy ott van meg a munka meg a csalad.

- elkezdtem ujbol kurzusokat csinalni a Coursera-n. fokuszban: az energiaipar.

- letettem egy olyan komoly AV vizsgat, ami alap a szakmaban, de csak nekem van meg a csapatbol. nagy teljesitmeny volt. mi sem egyertelmubb, mint hogy ezutan egy masik munka utan nezek egy teljesen mas iparagban.

- a ev vegen kezdodott el az uj szakas. ket gyakornoksag. az egyik amolyan kurzus szeru (Renewable Energy Analyst), a masik teljes allasu munka (Project Management). ez utobbi az eddig legjobban kereso fizetesemet adja, ami a maga modjan elegge elkepeszto. es valoszinuleg az fogja a legtobb ajtot kinyitni is elottem.

- a lenyeg az hogy ket, harom ajton atlepve, eljussak a megujjulo energiaforrasok szektoraba. es ha lehet Europaba is vissza vigyen minket ez a folyamat. 


amire pedig mar nincsen idom:

- a teraszt feletti tetot mar nem birom tovabb igazgatni, javitgatni. igazabol mar nem is duhit fel, amikor latom hogy beesik az eso, vagy rosszabb esetben (amikor rettentes vihar kerekedik), beomlik. sokat javitottam az eredeti allapotahoz kepest, de most mar nincs erre municiom, idom, energiam.

- vettunk egy lakokocsit, amivel lenne nemi munka. jo vasar volt, kevesebbe kerult mint az extra szoba befalazasa Eszmenek, es arra gondoltunk hogy majd ez lesz a vendegszoba. most ugy gondolom hogy semmi idom nincs arra, hogy ezzel foglalkozzak, es mar nagyon szivesen el is adnam. ezert nem irtam rola semmit eddig.

- a kacsakra is egyre kevesebb idom jutott ebben az evben. ket-harom hetente csereltem a mocskos vizuket, meg a szenat az oljukban. ugy dontottunk, hogy tavasszal megszabadulunk toluk.

- a garazs is egy nagy hanyas. kb ket lepesre tudok csak bemenni. ugyhogy vettem egy DeWalt  taskat, amibe belevagtam az osszes fontos szerszamomat, csavrokat, anyakat, tipliket, mericskelo eszkozket, stb. es betoltam a lemezes polc ala.

- 2016 karacsonyan kiastam az a kis bejaronkat, ami az kertitestol a haz elotti lepcsikog vezet. gondoltam hogy majd szepen kipakolgatom ide a terkoveket, nezzen mar ki ez is valahogy. aztan egy ev alatt hozza se nyultam.

ami pedig hianyzik:

- olvasas, fenykepezes, lemezturas. bar az is igaz, hogy vettem iden ket David Bowie lemezt teljes aron, amiket Eszme is nagyon megkedvelt. a Honky Doryt es a Rise and Fall of Ziggy Startus-ot.

No comments:

Post a Comment