a cel meg mindig ugyanez. a
valtozas annyi, hogy most mar tisztan latom, milyen nehez lesz
bekerulnom ide. jelentkeztem ket allasra a cegnel (rendes allasokra,
amiknek ehhez az elobb emlitett kepzeshez semmi koze sincsen), es mind
a ket alkalommal azt a valaszt kaptam, hogy tetszik, tetszik, de
nincsen tapasztalatom. tok mindegy ha osztalyelso vagyok is az egyetemen,
akikkel versenybe kell szallnom, azok harom-negy-ot ev tapasztalattal
jelentkeznek a kezdo munkahelyekre. es ezek olyan
poziciok, amikre mondjuk 30-40 ermber jelentezik. a mester kepzes
esetben viszont 5000 ember jelentkezik 35 helyre.
beszeltem errol dr. gudigantalaval (adatbazis/statisztika tanarom), aki szerint is tokeletes ut nekem ez a mesterkepzes, amire viszont figyelmeztetett, az az hogy ha mindent egy
lapra teszek fel, akkor annak nagy kudarc is lehet a vege. logikusabb
lenne ha divezifikialnam (valtozatosabba tennem)
az opcioimat. peldaul dolgozhatnek egy-ket evig egy masik nagy
multinal, szerzek egy csomo tapasztalatot keresek 60,000 dollart evente, es utana megyek a Vestashoz
dolgozni, mar komoly tapasztalattal. az et koveto kb igy nezett ki:
nyilvanvaloan igaza volt. alig ket hettel kesobb (december elejen), mar radikalisan divezifikaltam is a lehetosegeimet. villam gyorsan ment minden, de nagyon sok munkaval is jart, ugyhogy itt megint elmaradoztam a dolgaimmal. ime a gyors potlas.
- otthagyom az egyetemet
- ket gyakornoksagot fogok csinalni 2018 elso feleben
- az egyiket ingyen es szinte kurzuskent, a masik viszont teljes allasu, fizetett lesz
- a nyaron pedig vagy csinalok egy harmadikat, vagy a ketto kozul valamelyikbol allas lesz
- az egyetemre pedig osszel tervezek visszajonni legkorabban,
- mert a diploma toabbra is kell a Vestas mesterkepzeshez
---------------------------------------------
Renewable Energy Analyst Internship
(Megujulo Energiaforras Analizis)
Private Public Renewable Energy Group
megkerestem egy masik tanart, aki bemutatott a regionalis hidroenergetikai ceg (Bonneville Power Administration), technikai osztalyanak vezerigazgatojanak. ben berrynek hivjak, es egy elkepeszto karrier van mogotte. kisebb regionalis cegektol a varosvezetesig mindenhol megfordult CEO-kent, CIO-kent, vagy Chairman of the Board-kent. van egy sajat cege is ami dronokat gyart, van egy szabadalma ezzel kapcsolatban, es negy kulonbozo szervezet vezerigazgatosagaban van szeke. ezek kozul az egyik az az egyetemi program, amiben en tanulok (MSOTM). itt pedig a vezerigazgatosag elnoke.
talalkoztunk es atbeszetluk a
helyzetemet es mr berry felajanlotta, hogy csinalhatok
vele egy fizetetlen gyakornoksagot, ami eleg tapasztalatot fog jelenteni
fel ev mulva, ahhoz hogy sokkal konnyebben
mozduljak elore ezen a teruleten. hogy rovidre vagjam, a lenyeg az hogy felujitom az o egyik regi, 10 eves uzleti
tervet, arrol, hogyan kell kialakitani
az autopalyak menten az elektromos autok toltoallomasait. most hogy Teslaek megmutattak az elektromos kamionjukat, itt a lehetoseg, hogy ezt a tervet atalakitsuk erre a piacara koncentralva. Oregon allam
lesz a kiserleti alany, itt fogjuk kidolgozni az
osszes szukseges korulmenyt (projekt struktura, anyagi befektetes, technikai kihivasok, infrastrukturalis atalakitasok, stb), de a terv egy reszeben
ennek a nemzeti, majd nemzetkozi potencialjaval fogunk foglalkozni.
ez kb heti 8-12 orat fog felemeszteni, akarcsak egy rendes kurzus. nem banom, hogy ingyen lesz, egyreszt a tapasztalat, masreszt meg a kapcsolati toke miatt.
---------------------------------------------
Project Management Internship
Daimler AG
egy kurzustarsamtol megtudtam hogy van ez a lehetoseg is. fel evre kerestek egy gyakornokot, lenyegeben fizetett allasba. itt van ugyanis a Daimler eszak-amerikai kozpontja, itt gyartjak a kamionjaik egy reszet. konkretan ket teruleten fogok dolgozni, egyreszt a mernoki intezetuk felujjitasaban fogok adminisztrativ munkat vegezni, masreszt meg a nagy projekt (N43) managerenek fogok szinten adminisztrativ, adatgyujto munkat vegezni. ennek reszekent fogok valamennit tanulni a Daimler elektromos kamionjairol is, azaz a ketto gyakornoksag itt teljesen egybevag.
csak raadaskent: a Daimlert szerintem hallomasbol ismeritek is, hiszen hozzajuk tartozik a Mercedes Benz marka is, ahogy az a telep is ami kecskemeten van. illetve a masik, amit most epitenek egy milliard eurobol.
---------------------------------------------
a tovabbi opciok pedig
- mar most jelentkeztem nehany gyakornoksagra a nyarra. egy Business/Data Analyst gyakornoksagot keresek, ami talan bejon, talan nem. ha igen, akkor oktoberre legkesobb nagyon felturbozott oneletrajzzal tudom keresni a kovetkezo allast.
- a Daimlernel valoszinuleg meg tudom hosszabbitani a gyakornoksagot, vagy akar allast is talalhatok (ez mar csak azert is jo lenne, mert ok fizetik a tovabbtanulast, azaz hamar vissza tudnek palyazni az egyetemre)
- ben berry ajanlolevelevel siman el tudok majd helyezkedni a BonneVille Power Administrationnel, azaz jonne a tapasztalat a hidroelektronikai aramszolgalatato szektorban, ami nagy lepes lenne a Vestas fele.
- visszapalyazhatok az egyetemre, barmikor szivesen folvesznek
- vagy talalok kozben valami uj lehetoseget
---------------------------------------------
szoval a helyzet szuper. szuper izgalmas, szuper nagy kihivasokkal es szuper jo kilatasokkal. kilatasokrol szolva pedig meg annyit, hogy az elmult ket evben lenyegben egy alagsorban dolgoztam, ablak es napfeny nelkul, jokat is rohogtunk ezen sokszor, hogy mennyire el vagyunk dugva az egyetemen, hogy feltehetnenk nehany monitort, amin az eget lehetne nezni screensaverben. hat most nagyot fordult a vilag, ugyanis ez lesz az ujasztalom a Daimlernel.
ennek a magyarazata pedig az, hogy a fonokom a 800 fos mernoki osztaly alelnokenek dolgozik kozvetlenul, igy elegge imponzans helyen van az asztala. az enyem meg harom lepessel odebb.
No comments:
Post a Comment