Wednesday, September 2, 2015

dolgoztam az egyetem elnokenek,

Mark Poorman atyanak a hazaban a hetvegen. itt az egyetemnek ket fonoke van. az egyik a dekan, aki az akademiai oldalert felel, a masik meg az elnok, aki az uzleti oldalt viszi. a dekan ugyan nem feltetlenul, de az elnok mindenkeppen a testveregyetemunkrol (Notre Dame)(nem, nem franciaorszagban, hanem itt Indiana allamban) jon. amolyan misszio a papoknak, akik ebbe az egyhazi rendbe tartoznak.

szoval Mark Poorman atya kikoltozott a nyarra, amig felujitottak a haz konyhajat, majd visszakoltozott mult heten. rengeteg mindent eldobozoltak a munkasok, es most en segitettem neki kipakolni. masfel napos munka volt, ahol en voltam a legkisebb beosztasu alkalmazott. a tobbek kozott a managerem, a fizikiai uzem igazgato, a media kozpont igazgatoja, es mas teruleti technikusok segitettek az atyanak ebben az idoszakban. en azert voltam ott, mert a hazvezetok kozul szemelyesen kifejezetten engem kert meg az igazgato erre. ez egeszen komoly privilegium, tekintve hogy a legnagyobb fejesekkel dolgzotam egyutt.
ami viszont meg nagyobb privilegium volt, az az, hogy volt harom ora, amit egyedul toltottem az elnokkel. ez remek alkalom volt arra, hogy illendoen bemutatkozzak es beszelgetesbe elegyedjunk.

beszeltunk az o karrierjerol, az en szemelyes utamrol (mert ugye karrier meg nincsen), arrol hogy o mit tanitott, arrol hogy en mit, a fozesrol, a penzugyi adomanyok felhajtasarol (az elnok egyik legfontosabb szerepkore), az o egyetemerol es az enyemrol, magyarorszagrol, annak tortenelmerol, a jelenkori kihivasairol, esatobbi. Mark atya nagyszeru jellem, kozvetlen, szereny, nagytudasu es kedves. nem pici dolog ez, hiszen o egy olyan uzleti vallalat (mert hat a maganegyetemek itt kifejezetten uzleti jelleguek) feje, aminek evi 170 millio dollaros gazdasagi hatasa van Portland varosara. ez 47,5 milliard forint.

azon a szinten, amin o mozog tipikus protokoll ajandek egy uveg meregdraga bor. volt is negy kartondoboznyi bor, a negy doboz borospohar mellett. az atya viszont nem nagy ivo, szoval kicsit ugy erzi, hogy pazarlas ra aldozni ezeket a borokat. visszautasitani viszont nem engedi a protokol. mutatott helyi borokat, mutatott olyat, amit a Notre Damerol hozott magaval, illetve mutatott egy uveget, ami bortasakaban volt. ezt az uveg bort a volt oregoni szenator, Mark Hatfield ozvegyetol kapta ajandekba. a kuriozum benne az, hogy egy del francia orszagi boraszatabol szarmazik, ami egykoron a katolikus egyhaz papajank volt szekhelye. vagyis ez volt a papa boraszata.

masnap pedig, amint befejeztuk a munkat, nekem adta.



2 comments:

  1. Ez a borosüveg nagyon pengén néz ki... meg a doboz. Nem vagyok nagy boros, de ezt még én is félretenném. :D Remélhetőleg a találkozásnak lesz másfajta pozitív eredménye is.

    ReplyDelete
  2. CSatlakozom az elottem szolohoz, remelem en is, hogy a tuti uvegen kivul (azert mekkora kiralysag mar, hogy megajandekozott ezzek) lesz mas jotekony hatasa is ennek az affernak!

    ReplyDelete