Wednesday, April 27, 2016

munkafronton

majdnem fel eve vagyok az uj helyen, itt az ideje egy beszelni rola egy kicsit. sokat tanultam az utobbi idoben a kollegaimtol, sajat tapasztalatbol, treningbol, vagy eppen internetes videokurzusokbol. a helyzetem teljesen rendezodott, szilard es sok jo perspektivat mutat.

na de mit is csinalunk a Media Services osztalyon?




lenyegeben harom kulonbozo dolgot. az osztalytermek A/V berendezeset tartjuk karban, hangositunk es videozunk kulonbozo esemenyeken, illetve hang- es videofelveteleket vagunk. ez a harom halmaz teszi ki a munkank 70-80 szazalekat.





a maradekban van egy csomo teljesen veletlenszeru feladat (power point prezi keszites, A/V rack szereles, videokazetta digitalizalas, stb), de leginkabb arrol szolnak a napok, hogy jon egy egy telefonhivas a tanaroktol, hogy valamit nem tudnak bekapcsolni, kikapcsolni, nem jon hang a szamitogepbol, es akkor kapjuk magunkat, besetalunk ket ora kozott, megprobaljuk megoldani a problemakat.

az elejen elegge tartottam ezektol a telefonhivasokatol, de mara ez elmult. egy csomo mindent tudok kijavitani, kezelni. ha valamivel komolyabb baj van, akkor este kell visszajonnunk, amikor nincsen ora a teremben, mert akkor tudunk igazan elmelyedni a kabelek kozott. a legtobb tanar ezt megerti, de termeszetesen vannak primadonnak is, akik kibuknak ettol, de ha csak tiz percunk van ket ora kozott, akkor sok mindent nem tudunk letesztelni.

Mike-kal es Regina-val dolgozok egyutt. Mike a manager, Regina a nappali muszakos, en meg az esti muszakos vagyok. delutan kettotol este kilenc harmincig dolgozok, azaz het orat fel ora szunettel. vannak nagyon suru estek, es vannak konnyebbek. ez utobbi esetben, mint peldaul ma is, tanulni szoktam az irodaban, website keszitestol kezdve, statisztikan at, fenykepezesig barmit. vagy pedig blogolok, mint tegnapelott, tegnap es ma.

a fonokom kivalo velemennyel van rolam, nemreg volt a harom honapos probaidot lezaro teljesitmeny vizsgalatom (masfel honap kesessel), es nagyszeru eredmenyekkel zartam ezt az idoszakot. Mike ket honapja azt mondta, ha egy evvel elorebb lennenk, akkor legszivesebben nekem adna a supervisor (munkafelugyelo) poziciot, amire most akarunk talalni valakimi techniakai zsenit. ket hete pedig azt mondta, hogy mar fel ev mulva is nekem adna. ezt a pontossagomra, a modoromra, professzionalizmusomra es a szuper gyors tanalasi tempomra alapozza. azt is mondta, hogy ketfelekeppen szokott rolam beszelni. mint egy geprol, amelyik nem hibazik (“my terminator”), vagy mint egy ragadozorol, aki mindig mozgasban van, sosem alszik, mindig ehes (“the guy is a shark”).

mostanra egyetem szerte is elegge jo hirem van. nemreg peldaul egy masik menedzser kerdezte meg Mike-ot, hogy ert -e Balazs a Linuxhoz. hogy mennyire ertek hozza, vagy mennyire nem, az most lenyegtelen, itt az volt az uzenet, hogy az o osztalya probal egy Linux adminisztratort keriteni, es siman elszipkazna innen, ha megfelelnek. ez elegge hizelgo volt, bar a tudasom kozel sincs ahhoz amire azon az osztalyon szukseg van.
ugyanigy Mike nagyon jo visszajelzeseket kap rolam, a nagymenok kornyekerol is, az egyetem elnoketol, alelnoktol, a provost-tol, tanaroktol, stb. ezeket altalaban meg is szokta emliteni.

egy szo mint szaz, munka teren rendben vagyok. sot, ugy fest hogy a keresetem jobban lefedi a szuksegleteinket mint eredetileg gondoltuk. Christyanne ot honapja nem dolgozik, es meg alig kellett a megtakaritasainkhoz nyulnunk. ez az o megkesett GYES-e, amit nem is nagyon akar foladni most. az a munka amit kineztunk neki, nem alakul meg mindig, arra meg nem nagyon tudja ravenni magat hogy munkakeresesbe kezdjen. majd talan osszel.

es meg ket aprosag.

amikor par honapja eljutottam oda, hogy teljes biztonsagban ereztem magam a munkahelyen, eldontottem, hogy itt az ideje berendezni az “irodamat”.


van ugy hogy leselejtezunk ezt azt, amit aztan haza lehet vinni. ezert most van is egy 600 dollaros projektorom otthonra, aminek jo eros a fenye (3000 lumen), azaz nem csak sotetben, hanem vilagosban is jol lehet latni. a nyaron talan fogunk is majd kint filmeket nezni az udvaron. ezen a vasznon.


6 comments:

  1. Szuper hirek! Gratulalok, C pedig nyugodtan elvezze a megkesett GYES-t, megerdemli - en is ezt fogom tenni kicsit a nyaron:)

    ReplyDelete
  2. Zseniális az irodád, Bazsi! A kerti filmezés meg egyenesen szuper! A munkád pedig fenomenális! Szóval nagyon örülök a híreknek. :-)

    ReplyDelete